ING Bank România a înregistrat în primul trimestru (T1) din 2024 venituri totale de 877 mil. lei, în creştere cu 11,2%, şi un profit net de 347 mil. lei, cu 1% mai mare faţă de perioada similară din 2023, potrivit datelor publicate de bancă.
Activele ING s-au majorat cu 14,1% la finele lunii martie, la 71,4 mld. lei.
„În 2024 aniversăm 30 de ani de activitate a băncii noastre, acesta fiind un an special şi încărcat de semnificaţii pentru echipa noastră. Este o perioadă în care reflectăm cu bucurie la realizările noastre şi la rolul activ pe care l-am avut în evoluţia sectorului bancar românesc. În acelaşi timp, suntem entuziasmaţi de oportunităţile pe care le avem de a ne dezvolta în anii următori şi de a continua să aducem valoare clienţilor noştri, prin inovaţie şi serviciile de calitate oferite“, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.
La nivelul băncii, se observă o tendinţă de creştere mai accelerată a depozitelor atrase faţă de creşterea portofoliului de credite, pe fundalul inflaţiei persistente şi al ratelor de dobandă relativ ridicate.
Costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 mil. lei, dar mai ridicat decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
ING Bank România a acordat în T1 credite cu discounturi eco pentru persoane fizice în valoare de 32 mil. euro, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 mil. euro).
Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4,5 mil. euro pentru companii mici, respectiv 670 mil. euro în credite sindicalizate şi bilaterale pentru companii mari.
În ceea ce priveşte fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art.9 conform SFDR), 29 milioane euro au fost investiţi de clienţii persoane fizice în primul trimestru.
În acest an, banca a introdus funcţionalitatea de geolocalizare din Home'Bank, care permite o detectare rapidă a tranzacţiilor frauduloase efectuate în cadrul aplicaţiei dintr-o altă zonă geografică decât cea indicată anterior de aplicaţie. De asemenea, poate identifica plăţi online frauduloase sau vizualizarea virtuală a cardurilor.
„Noile caracteristici ale Home'Bank sunt esenţiale în furnizarea celei mai bune şi mai sigure experienţe în utilizare, relevante pentru viaţa de zi cu zi a clienţilor noştri. În primele 3 luni, 83,7% din totalul clienţilor persoane fizice ai ING au fost utilizatori activi ai aplicaţiei mobile, fapt care, conform standardelor globale, reprezintă o bază de clienţi extrem de digitalizată, clienţii logându-se în aplicaţia mobilă zilnic. De altfel, anul acesta am avut o creştere de 26% a tranzacţiilor iniţiate din ING Home'Bank: cu alte cuvinte, un client ING face, în medie, 9 transferuri pe lună.“, a comentat Alina Iacomi, Head of Digital Banking.
Clienţii IMM beneficiază, de asemenea, de două lansări relevante. Companiile cu un singur acţionar, care reprezintă aproximativ 60% din portofoliul de clienţi IMM al băncii, au opţiunea de a actualiza datele complet online, fără a fi nevoie să meargă într-un Office ING. În primele trei luni ale anului, 48% dintre clienţii eligibili şi-au actualizat datele prin acest nou proces digital.
De asemenea, aceeaşi categorie de clienţi IMM poate accesa acum o linie de credit de până la 500.000 lei fără garanţii materiale, documente financiare sau revizuire anuală într-un nou proces complet online, disponibil în ING Business.