Raiffeisen Bank, subsidiara de pe piaţa locală a grupului austriac cu acelaşi nume şi a şasea cea mai mare bancă din România după active, a obţinut profit de 1,26 mld. lei în primele nouă luni din 2024, rezultat în uşoară scădere faţă de nivelul de 1,3 mld. lei raportat în perioada similară din 2023.
La 30 septembrie, activele totale ale băncii au depăşit valoarea de 74,3 mld. lei, în creştere cu 10% an/an.
În ceea ce priveşte datele legate de veniturile încasate după primele nouă luni din acest an, instituţia bancară nu a transmis nicio informaţie în raportul financiar comunicat miercuri.
Raportat la cheltuielile operaţionale din 9 luni/2024, Raiffeisen a indicat doar ritmul de creştere, de 12% an la an, evoluţie influenţată în principal din costurile în formarea şi retenţia personalului precum şi în extinderea echipei în domenii cheie şi modernizarea infrastructurii.
Pe zona de creditare, soldul creditelor acordate clienţilor a crescut cu 3% an/an. Creditele pentru persoanele fizice au înregistrat o creştere de 2%, în special datorită cererii sporite pentru creditele de nevoi personale. În acelaşi timp, soldul creditelor pentru persoanele juridice a crescut cu 3%, fiind impulsionat atât de participarea băncii la programele guvernamentale IMM Invest şi Invest EU, cât şi de oferta standard de credite a băncii.
Pe segmentul Mid-Corporate, în primele trei trimestre ale anului, creşterea soldului de credite a fost de 13% comparativ cu acelaşi interval anul trecut.
Soldul total al creditelor acordate în segmentul IMM, în primele 9 luni ale anului curent, este cu 7% mai mare faţă de aceeaşi perioadă anul trecut.
Volumele noi de credite IMM INVEST PLUS acordate în primele trimestre ale anului se ridică la 143 milioane de euro, în timp ce volumele de credite noi acordate în programul EIF Microfinanţare şi Competitivitate pe segmentul IMM au ajuns la aproximativ 90 milioane de euro.
La finalul trimestrului 3, finanţările acordate prin intermediul programului destinat start-upurilor, factory by Raiffeisen Bank au depăşit 30 milioane euro.
În ceea ce priveşte soldul depozitelor, acesta a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similara a anului anterior, cu variaţii pozitive în toate segmentele de clienţi. Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 11%, iar cele ale IMM-urilor cu 10%.
Instituţia bancară a continuat procesul de digitalizare lansând în iulie o soluţie îmbunătăţită a procesului de înrolare la distanţă prin Smart Mobile. Odată cu această lansare, numărul de clienţi achiziţionaţi digital a crescut în T3 de 5 ori faţă de perioada similară anul trecut (T3/2023).
”Am accelerat dezvoltarea unui ecosistem complex de servicii şi produse complet digitalizate menite să le facă viaţa mai uşoară clienţilor noştri, iar numărul clienţilor înrolaţi 100% digital a crescut de 5 ori comparativ cu primele 3 trimestre anul trecut”, spune Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Raiffeisen Private Banking, divizia care acoperă segmentul private banking, a atins la 9 luni/2024 pragul de 1 miliard de euro în produse de investiţii. Totodată, la începutul anului trecut, Direcţia Raiffeisen Private Banking a preluat în coordonare, şi activitatea segmentului de clienţi Premium Invest, cu active personale în administrare de minim 60.000 euro.
Valoarea totală a activelor administrate în cele două segmente de clienţi, Private Banking şi Premium Invest, a depăşit 3,1 miliarde de euro în primele 9 luni ale anului.
Divizia Raiffeisen Leasing a înregistrat la finalul T3 din 2024 active totale de peste 385 milioane euro, iar portofoliul de finanţări acordate clienţilor a crescut cu 35% faţă de nivelul înregistrat la 31 decembrie 2023.
SAI Raiffeisen Asset Management (RAM), compania specializată în administrarea fondurilor de investiţii a grupului Raiffeisen în România, a depăşit 1,06 miliarde euro în active totale aflate în administrare, din care Raiffeisen Romania Dividend, fond care investeşte preponderent în acţiuni locale, listate la Bursa de Valori Bucureşti, a depăşit 134 milioane de euro.