Decizia de reducere a TVA la produsele alimentare, băuturi nealcoolice şi servicii de alimentaţie publică este la prima vedere un lucru pozitiv, în contextul în care economia are nevoie de o creştere a consumului, dar nu ar trebui implementată decât dacă există o analiză fundamentată a impactului aşteptat, spune Ramona Jurubiţă, partener, head of taxation services la KPMG România.
Mai mult, modalitatea în care urmează să fie aplicată ar trebui să fie suficient de simplă şi clară pentru a nu crea dificultăţi de aplicare sau mai mult, pentru a nu creea portiţe prin care anumite bunuri şi servicii să poată fi supuse artificial acestei cote, în opinia specialistei de la KPMG.
Spre exemplu cota de 9% TVA s-ar aplica asupra tuturor produselor alimentare, băuturilor nealcoolice şi serviciilor de alimentaţie publică, inclusiv asupra "produselor alimentare, băuturilor nealcoolice şi serviciilor de alimentaţie de lux", de aceea este important să fie evaluat corespunzător dacă impactul acestor produse este doar unul marginal sau dimpotrivă, susţine Ramona Jurubiţă.
Guvernul a decis astăzi că toate produsele alimentare, băuturile nealcoolice şi serviciile de alimentaţie publică vor avea TVA de 9% de la 1 iunie.