♦ Aurel Badea, Allianz-Ţiriac: Va dura un timp până când comportamentul de cumpărare se va schimba. Nu cred că în următoarele luni se va produce o schimbare semnificativă ♦ Ştefan Prigoreanu, Millenium Broker: Deocamdată această schimbare nu influenţează brokerii pentru că oamenii sunt obişnuiţi să acceseze poliţele RCA prin brokeri.
Odată cu modificările aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) la Legea RCA, prin modificarea legislaţiei secundare, una dintre modificări permite companiilor de asigurare şi intermediarilor să vândă aceeaşi poliţă RCA la preţuri finale diferite în funcţie de costurile de distribuţie.
Astfel, la „articolul 13, alineatele 3 şi 7 din norma ASF nr.20/2017 privind asigurările auto din România, se modifică şi vor avea următorul cuprins: (3) Indiferent de canalul de distribuţie utilizat, asigurătorul RCA practică aceeaşi primă de asigurare netă de cheltuieli de distribuţie stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat. (7)Oferta asigurătorului RCA este valabilă pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare şi conţine următoarele informaţii: a) prima netă de cheltuieli de distribuţie; b) comisionul plătit distribuitorului, exprimat în valoare absolută, sau c) costul aferent vânzării directe; d) data până la care oferta este valabilă; e) costul acoperirii clauzei facultative de decontare directă; f) clauze şi acoperiri suplimentare; g) clasa bonus-malus; h)menţiunea privind posibilitatea plăţii în rate; i)prima de asigurare totală obţinută prin însumarea primei nete de cheltuieli de distribuţie cu cheltuielile de distribuţie aferente canalului de vânzare utilizat de către potenţialul asigurat, cu acoprirea şi separate fără acoperirea clauzei de decontare directă; j) informarea cu privire la tariful de referinţă în care se încadrează potenţialul asigurat.“