Bănci și Asigurări

Reacţia NN Pensii în urma mesajului privind naţionalizarea sistemului de pensii private. Cum îşi motivează compania decizia

Reacţia NN Pensii în urma mesajului privind...

Autor: Corina Zamfir

12.04.2017, 17:27 2368

NN Pensii, cel mai mare administrator de fonduri de pensii private din România, anunţă că mesajul trimis către clienţii săi în legătură cu posibilitatea de a trece la naţionalizarea fondurilor de pensii privată aşa cum s-a întâmplat în Polonia şi în Ungaria este unul informativ şi nicidecum un avertisment.

“Conţinutul scrisorii trimise de NN Pensii către clienţii săi este unul exclusiv informativ şi acesta nu reprezintă un avertisment. Nevoia acestei informări a venit ca răspuns la solicitările de clarificare din partea clienţilor noştri provocate de discuţiile publice din ultima perioadă cu privire la viitorul sistemului de pensii”, spun reprezentanţii NN.

Una din raţiunile introducerii sistemului privat de pensii de către NN, care are active de circa 2 miliarde de euro, este incapacitatea statului de a susţine pe termen lung pensile actualilor salariaţi, însă istoria a dovedit că însăşi administratorii privaţi de pensii, cum este cazul NN, fost ING, a trebuit să fie salvat de statul olandez cu 20 de miliarde de euro în 2008.

“Prin declaraţiile făcute, atât Ministerul de Finanţe, cât şi Autoritatea de Supraveghere Financiară au avut un punct de vedere ferm cu privire la susţinerea sistemului de pensii administrate privat. Aceste declaraţii sunt îmbucurătoare, cu atât mai mult cu cât considerăm că aportul fondurilor de pensii private în susţinerea dezvoltării economiei naţionalepoate creşte semnificativ”, adaugă reprezentanţii administratorului de fonduri de pensii private.

“Această comunicare a venit în contextul în care NN transmite lunar peste 300.000 de mesaje electronice clienţilor săi, care conţin informaţii referitoare la situaţia contului lor individual de pensie de fiecare data cândnoi sume sunt adăugate, iar anual sunt trimise aproximativ 1,9 milioane de scrisori care analizează evoluţia nivelul anului anterior către adresa de corespondenţă a clienţilor”, adaugă NN.