Bănci și Asigurări

Revolut a înregistrat în 2024 venituri de 3,7 mld. euro la nivel global, în creştere cu 72% an/an şi profit net de 934 mil. euro. În România, numărul clienţilor a crescut cu 28% faţă de 2023, până la 4,3 milioane

Nik Storonsky, CEO Revolut

Nik Storonsky, CEO Revolut

Autor: Cristina Bellu

24.04.2025, 12:19 147

Grupul Revolut a încheiat anul 2024 cu venituri de 3,7 mld. euro la nivel global, plus 72% an/an şi profit net de 934 mil. euro, în creştere de la 395 mil. euro în 2023,  arată datele transmise joi de reprezentanţii instituţiei.

În România, baza de clienţi retail s-a majorat în 2024 cu 28% până la aproape de 4,3 mil. În paralel, baza de clienţi plătitori de abonamente a crescut cu 18% faţă de 2023, pe piaţa locală. Cea mai solidă creştere a fost înregistrată de Revolut Business, cu 116% mai mulţi clienţi în România, în 2024, dovedind atractivitatea şi popularitatea în creştere în rândul antreprenorilor şi companiilor din România.

La nivel global, Revolut a adăugat aproape 15 milioane de clienţi noi în 2024, ajungând la o bază de clienţi de 52,5 milioane clienţi la finalul anului (plus 38% faţă de 2023).

„Numărul clienţilor a crescut accelerat în 2024 adăugând aproape 15 milioane de utilizatori noi la nivel global, în timp ce clienţii au continuat să utilizeze şi mai des produsele noastre oferite prin aplicaţia retail şi Revolut Business. (...) Facem paşi importanţi pentru a atinge borna de 100 de milioane de clienţi activi zilnic, în timp ce ne extindem amprenta în 100 de ţări şi continuăm să creştem susţinut în Regatul Unit, Europa, dar şi pe pieţele de expansiune”, a declarat Nik Storonsky, CEO Revolut.

În perioada ianuarie-decembrie 2024, depozitele totale ale clienţilor au crescut până la 36 mld. euro (30 mld. lire sterline), de la 21 mld. euro (18 mld. lire sterline) în 2023, în principal ca urmare a creşterii fondurilor depozitate de clienţi şi a diversificării produselor de economisire (inclusiv cele implementate cu parteneri externi, Fondurile flexibile de investiţii sau fonduri de piaţă monetară - MMF).

Revolut a continuat să adopte o politică prudentă privind lichiditatea, deţinând 62% dintre active în numerar şi echivalente de numerar.

Simultan, portofoliul de creditare a crescut la nivelul anului trecut cu 86% faţă de 2023, la 1,2 mld. euro (979 mil. lire sterline).

Veniturile din dobânzi au crescut cu 58% faţă de anul trecut, la 934 mil. euro (790 mil lire sterline), faţă de 575 mil. euro (500 mil. lire sterline) în 2023, pe fondul creşterii depozitelor clienţilor şi al intensificării creditării.

În România, depozitele clienţilor şi ale companiilor care folosesc Revolut Business ca un cont bancar principal au atins valoarea de 1,2 mld. euro (1 mld. lire sterline) la 31 decembrie 2024 (plus 56% în 2024 faţă de 2023).

Portofoliul de credite oferite de Revolut în piaţa locală a progresat cu 88% în 2024 faţă de 2023, în timp ce numărul clienţilor cărora li s-au acordat credite de nevoi personale a crescut cu 41% faţă de anul anterior.

Volumul total al tranzacţiilor a crescut cu 52% în 2024 faţă de 2023, apropiindu-se de 1 trilion de lire sterline (1,2 trilioane euro).

În România, volumul total al tranzacţiilor cu cardurile (fizice şi virtuale) a crescut cu 54%, până la aproape 9,96 mld. euro (8,3 mld. lire sterline).

Rata lunară a clienţilor activi a crescut cu 42% la nivel global, în 2024 faţă de 2023, şi cu 23% în România.

Revolut Business a avut de asemenea un an de creştere susţinută, cu o rată lunară a companiilor active în creştere cu 56%. Astfel, veniturile totale generate de acest segment de business au ajuns la 547 mil. euro (463 mil. lire sterline), reprezentând 15% din veniturile consolidate ale grupului, ceea ce a poziţionat Revolut Business ca una dintre cele mai mari bănci digitale din Europa în segmentul B2B.

Compania a continuat să crească organic în cea mai mare pare, cu peste 65% dintre clienţii noi atraşi prin intermediul recomandărilor făcute de clienţii existenţi. În plus, compania a investit la nivelul întregului an aproximativ 547 mil. euro (463 mil. lire sterline) în vânzări targetate, publicitate şi marketing.

În România, rata de adopţie s-a ridicat la 25% din populaţia de peste 6 ani, cu valori mai ridicate în oraşele mari şi în zonele turistice. De exemplu, în Bucureşti şi Constanţa, Revolut are o rată de adopţie de 44% şi, respectiv, 30%. În regiunea CEE, din care face parte şi România, rata de adopţie este de 22%.

 
 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels