Bănci și Asigurări

Roboţii, noii bancheri de top. Inteligenţa artificială cucereşte marile bănci ale lumii: Roboţii fac strategiile de investiţii şi decid ce e mai bine să cumpere cu banii investitorilor. Sarcini la care bancherii lucrau zeci de ore sunt acum realizate în câteva minute

Roboţii, noii bancheri de top. Inteligenţa artificială...

Autor: Ştefan Stan

07.07.2017, 10:08 2274

Roboţii au început să ia cu asalt holurile băncilor de investiţii. Săptămâna aceasta, UBS a arătat cum două sisteme de inteligenţă artificială pot ajuta traderii să performeze mai bine în cadrul băncii elveţiene, în noile birouri futuristice din City of London, scrie Financial Times.

Multe dintre cele mai mari bănci din lume au rezolvat problemele în mod manual, cu sarcini repetitive îndeplinite de personalul de suport, pentru a economisi bani. Acum însă, au început să pună de-o parte ultimele forme de inteligenţă artificială pentru a lucra în mijlocul operaţiunilor, printre traderii-star-uri, alocând fonduri şi analizând date pentru a dezvolta strategii mai bune.

”Sunt multe discuţii legate de automatizarea back office-ului”, a spus Beatriz Martin Jimenez, Directorul operaţional al diviziei de investiţii a UBS. ”Totuşi, am decis să avem o conversaţie cu angajaţii din front-office, pentru a vedea dacă sunt procese pentru care putem folosi roboţi. Şi, chiar am găsit destul de multe”.

Primul e xemplu este relativ simplu, un program automat pentru a se ocupa de alocarea cererilor clienţilor post-trading. Sistemul, pe care UBS l-a dezvoltat împreună cu Deloitte, scanează emailurile trimise de clienţi, care detaliază cum vor să împartă părţi mari din tranzacţii între fonduri. Ulterior, algoritmul procesează aceste cereri şi execută transferurile.

Noul mecanism economiseşte timp, făcând o sarcină care unei persoane i-ar lua în jur de 45 de minute, în numai 2 minute, în timp ce le permite bancherilor să se elibereze de o serie de task-uri, pentru a se putea ocupa de alte sarcini, cum ar fi să-i sune pe clienţi.  

”Robotul poate să citească emailul şi apoi să facă toată alocarea. Eliberează oamenii pentru a putea face sarcini mult mai complexe”, a spus Jimenez.

Un al doilea sistem folosit de UBS foloseşte machine learning pentru a dezvolta noi strategii, pentru a face trading pe bază de volatilitate pentru clienţi. Examinează date masive legate de tranzacţii şi construieşte o strategie bazată pe tipare de învăţare. UBS susţine că este primul produs de strategie adaptivă oferit de o bancă de investiţii.

Banca susţine că, după ce a fost prezentat mai multe luni clienţilor, aceştia ar fi fost foarte receptivi cu privire la noul sistem. În timp ce banca nu a reuşit încă să convingă un client să încredinţeze sistemului administrarea banilor, se aşteaptă să semneze primul contract în câteva luni.

Mai multe bănci au introdus inteligenţă artificială în operaţiunile cu clienţii. Spre exemplu, JPMorgan Chase a adoptat un sistem asemănător, bazat pe machine learning pentru acţiuni, care ajută să se analizeze cea mai bună modalitate în care ar trebui executată o tranzacţie, prin citirea condiţiilor de piaţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO