Bănci și Asigurări

România are o legislaţie cu o tendinţă de suprareglementare, care poate aduce provocări mari privind digitalizarea

Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România

Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România

Autor: Mircea Nica

25.11.2019, 00:00 237

România are o legislaţie cu o tendinţă de suprareglementare, care poate prezenta provocări destul de mari privind implementarea unor procese digitale, a spus în cadrul unei conferinţe de profil Mădălin Roşu, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

„Eu personal cred că suntem în zona digitală, dar nu deschidem suficient ochii. Avem provocări care sunt date de piaţă şi legislaţie. La partea de legislaţie avem o tendinţă de suprareglementare. Dacă vrem să intrăm şi mai mult în zona digitală, aceste reglementări impiedică procesul mult. Reţelele sociale pot fi folosite şi optimizate pentru a înţelege comportamentul consumatorilor. În zona de daune au fost nenumărate cauze în care am descoperit reţele întregi de fraude doar din Facebook.“ Nivelul de tehnologizare este în continuă creştere, dar în continuare rămân clienţi care preferă să fie vizitaţi în fiecare lună de agenţi pentru a plăti pentru poliţa de asigurare.

„Noi avem clienţi care preferă să fie vizitaţi lună de lună de agenţi pentru a li se colecta banii. De asemenea, avem clienţi care vor să plătească produsul ca un fel de abonament fără a interacţiona cu absolut nimeni. Aici intervine provocarea, pentru că sunt clienţi care vor produse şi servicii customizate, iar noua generaţie preferă să citească câteva fraze despre asigurare şi să cumpere online. Trebuie să găsim o modalitate ca cele două modele să coexiste. Nu ne permitem să ne batem cu companiile pur digitale, care vin cu procese şi tehnologii foarte bine puse la punct. Aşa că trebuie să găsim bucăţi de procese care să se aplice la ambele canale“, a spus Cristian Ionescu, preşedintele directoratului Asirom.

Tendinţele din piaţa asigurărilor se îndreaptă spre generaţiile Y şi Z, care uşor vor deveni principalii clienţi spre care produsele şi serviciile din asigurări se vor îndrepta. „La nivelul UNSAR urmărim tendinţele din piaţă, iar tehnologia este unul dintre cele mai importante aspecte. Industria de asigurări se schimbă, iar pilonii sunt generaţi de consumatori şi noile tehnologii. Vorbim de generaţiile Y şi Z care ne influenţează drumul. Asigurările trebuie să rămână conectate activ la noile schimbări“, a spus în cadrul unei conferinţe de profil Adrian Marin, preşedintele UNSAR. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO