♦ Sabin Carantină, Transfond: Am pornit la drum cu serviciul de plăţi instant în anul 2019 cu trei bănci, BT, CEC şi Libra. În prezent avem 17 participanţi la plăţi instant. Vineri au mai venit doi, iar la finalul acestei săptămâni vom mai avea un nou participant, deci vom avea 18 participanţi.
RoPay, serviciul naţional de plăţi instant cu telefonul mobil, lansat de Transfond şi implementat momentan de trei bănci, respectiv CEC Bank, Libra Internet Bank şi BRD, vine cu plata instant cu telefonul mobil prin scanarea unui cod QR fară comision la persoane fizice. Băncile susţin că sunt hotărâte să investească în această soluţie, iar principalele preocupări vor fi investiţiile pentru dezvoltarea şi adopţia acestui sistem, dar şi promovarea.
„Am pornit la drum cu serviciul plăţi instant în anul 2019 cu trei bănci, BT, CEC Bank şi Libra Internet Bank, având alături BNR şi ARB. A fost un pas important pentru că a schimbat peisajul plăţilor electronice în România. În prezent, avem în plăţi instant 17 participanţi. Vineri au mai venit doi, iar la finalul acestei săptămâni vom mai avea un nou participant, deci vom avea 18 participanţi, care acoperă împreună piaţa plăţilor interbancare noncard. Din aceste plăţi, aproape jumătate sunt realizate instant, iar tendinţa este de creştere a acestei proporţii. În curând, plăţile instant vor depăşi ca pondere şi număr plăţile clasice. Putem spune deja că tendinţa de migrare către plăţi instant este una ireversibilă, fără drum de întoarcere”, a spus Sabin Carantină, director general al Transfond, în cadrul conferinţei de lansare a serviciului RoPay.