Bănci și Asigurări

Safety Broker vrea mai mult business non-RCA şi ţinteşte încasări mai mari cu 30% din poliţe facultative

Safety Broker vrea mai mult business non-RCA şi ţinteşte încasări mai mari cu 30% din poliţe facultative

În prezent, vânzările prin intermediul franciza­ţilor au ajuns să genereze aproape jumătate din afacerile companiei.

Autor: Anelis Baciu

07.03.2016, 00:05 544
Safety Broker, cel mai mare broker de asigurări din piaţa locală, şi-a propus o creştere cu o treime a încasărilor din vânzarea de poliţe non - RCA în acest an, în condiţiile în care compania vizează echilibrarea portofoliului între clasele auto şi nonauto, a declarat Viorel Vasile, directorul general al brokerului.

Cea mai mare parte a încasărilor Safety Broker de anul trecut, circa 70%, echivalentul a 275 mil. lei, au venit din vânzarea de poliţe auto obligatorii, în timp ce poliţele facultative au generat puţin peste 100 mil. lei. Cu o creştere de 30% a intermedierilor de poliţe facultative brokerul va ajunge la finalul acestui an la circa 130 mil. lei pe acest segment.

„Vrem să reducem ponderea RCA în totalul intermedierilor, de aceea avem ca obiectiv o creştere de 30% pe segmentul poliţelor facultative în 2016. Ponderea de 70% a RCA în portofoliul nostru este dată de vânzările francizelor. În cazul birourilor proprii ponderea RCA-ului este de circa 47%, un nivel foarte bun“, a explicat Viorel Vasile.

În ceea ce priveşte afacerile totale, compania şi-a bugetat încasări de 100 milioane de euro în acest an şi o cotă de piaţă de 10%.

Orientarea spre alte tipuri de asigurare vine şi ca urmare a strategiei asigurătorilor locali care urmăresc să-şi crească businessul cu asigurări facultative, în condiţiile în care susţin că vânzarea de RCA este neprofitabilă. În plus, mulţi asigurători au redus comisioanele brokerilor pentru vânzarea de RCA, dar în schimb plătesc comisioane mai mari la poliţele facultative. La începutul acestui an asigurătorii s-au aliniat cu comisionul la RCA la circa 10% din valoarea poliţei, faţă de o medie de 15-16% anul trecut.

Safety Broker a ajuns cel mai mare broker din piaţa locală, având ca strategie dezvoltarea unei reţele ample de vânzare în momentul în care asigurătorii au început să-şi restrângă unităţile teritoriale.

Safety Broker s-a numărat printre primii jucători din piaţă care au început să vândă poliţe de asigurare în sistemul franciză, primele agenţii de acest tip fiind deschise în 2008. În prezent, vânzările prin intermediul franciza­ţilor au ajuns să genereze aproape jumătate din afacerile companiei.

Brokerul are peste 60 de contracte de franciză, însă există cazuri în care pe un contract au fost deschise mai multe birouri, de aceea numărul spaţiilor în franciză trece de 100.

Unităţile în sistem franciză vând în principal poliţe de retail, în timp ce birourile proprii ale Safety Broker se concentrează preponderent pe asigurări corporate.

Pe piaţa locală activează circa 450 de brokeri de asigurare care vând poliţe în valoare de circa un miliard de euro, însă numărul lor s-a redus cu circa o treime ca urmare a cerinţelor mai stricte de capital impuse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Normele intrate în vigoare în acest an prevăd un capital minim necesar de 150.000 de lei faţă de 25.000 anterior.

Piaţa de brokeraj în asigurări este destul de concentrată, în condiţiile în care cei mai mari zece brokeri iau peste 40% din valoarea totală a intermedierilor. Principalii competitori ai Safety Broker sunt Marsh, Transilvania Broker, Destine şi Intet Broker.

AFACERI DE LA ZERO