Bănci și Asigurări

Seful Allianz-Tiriac: Vanzarile de asigurari de viata s-au injumatatit

Seful Allianz-Tiriac: Vanzarile de asigurari de viata s-au injumatatit

Cristian Constantinescu: Noiembrie va fi o luna mai proasta decat octombrie pentru asigurarile de viata, iar decembrie, care de obicei era o luna foarte buna, cu multe promotii si campanii, va fi foarte saraca in vanzari

24.11.2008, 17:05 143

"Este clar ca oamenii se gandesc in primul rand cum sa isi plateasca ratele la credite, care au crescut, si cum sa faca fata altor cheltuieli curente in crestere si nu se mai gandesc la asigurari de viata", spune Constantinescu.

El afirma ca in lunile urmatoare tendinta de scadere va continua. "Era si normal sa scada, este segmentul cel mai afectat. Impactul crizei asupra asigurarilor de viata este serios, ca asupra oricarui alt produs financiar. Noiembrie va fi o luna mai proasta decat octombrie pentru asigurarile de viata, iar decembrie, care de obicei era o luna foarte buna, cu multe promotii si campanii, va fi foarte saraca in vanzari", sustine directorul general al Allianz-Tiriac.
Cea mai mare problema, afirma el, nu este insa la societati, ci la forta de vanzare, pentru ca pentru cea mai mare parte a agentilor vanzarea de asigurari de viata este singurul job pe care il au. In asigurari generale agentii de obicei au un job full-time, iar vanzarea de asigurari auto sau de locuinte este doar o activitate suplimentara.
Agentii de asigurari de viata spun ca vanzarile s-au prabusit in ultima perioada.
"Este un dezastru, in ultimele luni vanzarile s-au redus la un sfert comparativ cu anul trecut. In iulie vindeam 30 de polite pe luna, scaderea a inceput in august, iar acum vand 6-7 polite, maximum 10 pe luna", spune un agent al unui broker de asigurari de viata. Scaderea este cauzata de lipsa increderii potentialilor clienti in produsele financiare, afirma el.
"Este practic imposibil sa mai convingi pe cineva sa-si faca o asigurare de viata. Sunt si multe contracte care au fost incheiate anul trecut si care acum sunt intrerupte", a mai spus el.
Cristian Constantinescu afirma ca din cauza acestor scaderi ale vanzarilor compania probabil nu-si va atinge tinta stabilita pentru acest an pe segmentul asigurarilor de viata, de circa 37 de milioane de euro. Compania isi va realiza insa obiectivul de vanzari pe partea de asigurari generale, de 400 de milioane de euro.
Allianz-Tiriac a lansat ieri un portal, www.allianzdirect.ro, prin intermediul caruia pot fi cumparate online polite de asigurare auto Casco, RCA (raspundere civila auto obligatorie) si pentru calatorii in strainatate.
"Vanzarile pe internet au aparut pe pietele mature in urma cu 10-15 ani, iar in Marea Britanie, de exemplu, 30-40% din vanzarile de retail se fac prin acest canal si era normal ca acest lucru sa se intample si in Europa Centrala si de Est", afirma Aurel Badea, director executiv de asigurari generale in cadrul Allianz-Tiriac.
Plata politei de asigurare cumparate online se poate face prin card sau in numerar, prin card bancar la bancomate, transfer bancar, direct debit sau internet banking. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a anuntat recent ca de anul viitor politele RCA se vor emite si in sistem electronic, iar din 2010 aceasta va fi singura modalitate de emitere a acestor polite.
Dupa ce a platit polita RCA, clientul o primeste in maximum cinci zile acasa prin posta sau curier. In cazul politelor Casco, el trebuie sa realizeze mai intai inspectia de risc a masinii la una din locatiile Allianz-Tiriac.
Aurel Badea estimeaza ca anul viitor tarifele companiei pentru asigurarile RCA vor creste pentru anumite categorii de clienti persoane fizice, dar si companii, cum ar fi cele de transport de marfuri.
Allianz-Tiriac a lansat ieri un nou produs de asigurare Casco, special conceput pentru persoane fizice, care acopera riscuri ca avarii si furt, accidente, asistenta rutiera si are clauze suplimentare, cum ar fi asigurarea de accidente de persoane sau de deces din boala (a soferului), asigurarea bunurilor din masina sau a dotarilor suplimentare, in anumite limite.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO