Gigantul german Allianz vrea să îşi întărească poziţia în regiunea Europei Centrale şi de Est, inclusiv în România, unde analizează în prezent 4-5 potenţiale ţinte de achiziţie atât pe segmentul asigurărilor generale, cât şi de viaţă, a afirmat pentru ZF Virgil Şoncutean, directorul general al Allianz-Ţiriac.
„România, Polonia şi Cehia sunt ţările pe care grupul pariază cel mai mult în regiune. În România ne uităm la 4-5 companii şi mai mari şi mai mici. Cu unii vânzători am început negocierile. Sunt discuţii pe care le-am purtat în ultimele 12 luni. Unii dintre vânzători ne-au curtat pentru o potenţială achiziţie“, a explicat Şoncutean.
El a fost prezent ieri la Forumul Internaţional de Asigurări şi Reasigurări organizat de Media Xprimm. Acesta a precizat că gigantul german nu are nicio limitare în ceea ce priveşte bugetul, iar pentru potenţiale achiziţii va folosi atât fondurile proprii, cât şi fonduri de la acţionar. Allianz se uită în principal la companii care au portofolii de asigurări facultative. Atenţia în creştere acordată pieţei din România este un semnal foarte bun, mai ales în contextul în care în ultimele luni au apărut pe piaţă mai multe informaţii despre posibile exit-uri ale altor investitori germani, precum Ergo sau Gothaer.
La nivel mondial Allianz are venituri de 126 mld. euro, de 59 de ori mai mult decât toată piaţa de asigurări din România.