Bănci și Asigurări

Şeful ING Asigurări: Se simte o uşoară revenire a apetitului de risc al clienţilor

Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări

Cred în potenţialul pieţei asigură­rilor de viaţă pentru că populaţia are un deficit de protecţie foarte mare, iar nevoia de economisire este extrem de ridicată.

Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări Cred în potenţialul pieţei asigură­rilor de viaţă pentru că populaţia are un deficit de protecţie foarte mare, iar nevoia de economisire este extrem de ridicată.

Autor: Anelis Baciu

16.07.2014, 00:08 368

Teama de risc a clienţilor s-a mai atenuat, iar vânzările de poliţe de viaţă cu com­ponentă investiţională (unit-linked) au crescut uşor în primele luni ale anului, spune Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă.

Şeful ING Asigurări afirmă că revigorarea economiei s-a simţit la nivelul businessului propriu al asigurătorului, care a crescut cu 7% în primele trei luni.

„Se vede o revenire pe segmentul poliţelor unit-linked şi implicit un apetit mai ridicat pentru risc. Cu toate acestea, cea mai mare parte din businessul nou a fost generată de asigurările tradiţio­nale“, a explicat Popescu. Aproximativ 67% din businessul nou din primul trimestru a fost din poliţele tradiţionale, ponderea fiind însă în scădere de la 73% în acelaşi interval al anului trecut.

Subscrierile ING Asigurări au avan­sat în primele trei luni peste creşterea bugetată de 5%, iar Popescu se aşteaptă ca ritmul de creştere  să se menţină până la finalul anului. Subscrierile asigură­to­rului cumulau 146 mil. lei (33 mil. euro) după primele trei luni din acest an.

Pe de altă parte, şeful ING Asigu­rări susţine că numărul clienţilor care so­licită răscumpărarea anticipată a poli-ţelor s-a diminuat semnificativ, iar portofoliul a fost curăţat de clienţii care aveau probleme financiare. Volumul răscumpărărilor efectuate de clienţii ING au scăzut cu 19% în perioada ia­nuarie-martie a acestui an. „Răscumpă­rările au scăzut semnificativ în ultimii ani. Cei care aveau nevoie de lichidităţi şi-au reziliat poliţele în anii de vârf ai crizei. Portofoliul s-a curăţat acum.“ La nivel de piaţă, clienţii companiilor de asigurări de viaţă au reziliat poliţe în valoare de 92 mil. lei (21 mil. euro) în perioada ianuarie-martie a acestui an, în scădere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO