Bănci și Asigurări

Şeful SocGen pe divizia internaţională: BRD a atins pragul de jos, iar de-acum este pe direcţia corectă

Bernardo Incera, vicepreşedinte executiv al SocGen: Acum ne putem baza pe o entitate solidă. BRD este al doilea mare grup bancar de pe piaţă, are cea mai bună reţea de retail, raportul cost/venit este bun şi se va îmbunătăţi în continuare, iar abordarea de marketing este foarte bine primită de clienţi. BRD este acum total orientată spre clienţi.

Bernardo Incera, vicepreşedinte executiv al SocGen: Acum ne putem baza pe o entitate solidă. BRD este al doilea mare grup bancar de pe piaţă, are cea mai bună reţea de retail, raportul cost/venit este bun şi se va îmbunătăţi în continuare, iar abordarea de marketing este foarte bine primită de clienţi. BRD este acum total orientată spre clienţi.

Autor: Razvan Voican

27.05.2014, 00:00 591

BRD a suferit în ultimii doi ani din cauza crizei, însă aceasta nu înseamnă că a devenit o entitate slabă, iar după concedierea a 500 de oameni, închiderea a 32 de unităţi şi întărirea sistemului de control al riscului banca se află într-o poziţie bună şi are calităţi care ne fac să credem că îşi va reveni şi va atinge o rentabilitate a capitalului de 14% la nivelul anului 2016, afirmă Bernardo Sanchez Incera, vicepreşedinte executiv al Societe Generale (acţionarul majoritar al BRD), responsabil de divizia internaţională de retail şi de serviciile financiare specializate.

„Credem că am atins pragul de jos în România, iar acum am intrat pe direcţia corectă şi vom reveni. BRD a făcut un efort excepţional mai ales anul trecut pentru creşterea gradului de acoperire cu provizioane la 69%, iar pe mai departe va deveni unul dintre principalii contributori la scăderea costului riscului la nivelul diviziei internaţionale“, spune oficialul SocGen care este şi membru al consiliului de administraţie al BRD.

Francezii aşteaptă ca în 2016 BRD să înregistreze o scădere a riscului cu 75% faţă de nivelul din 2013.

În primul trimestru din acest an banca a continuat să crească uşor gradul de acoperire a neperformantelor cu provizioane până la aproape 71%, faţă de o rată de numai 40% la sfârşitul lui 2010. SocGen consideră că deja acoperirea cu provizioane este mai bună decât a principalilor competitori din România şi ca atare nu anticipează alte creşteri semnificative.

WikiZF: Profilul companiei BRD Groupe Societe Generale SA

Incera spune că în ultimii doi ani refacerea sistemului de management al riscului a fost o temă specială în BRD: s-a lucrat atât pe portofoliul existent care a fost analizat sistematic şi în profunzime şi apoi monitorizat cu atenţie, şi a fost crescută puternic acoperirea cu provizioane, iar în paralel au fost implementate toate structurile necesare pentru a asigura un control bun al riscului la nivelul producţiei noi de credite. „Acum ne putem baza pe o entitate solidă. BRD este al doilea mare grup bancar de pe piaţă, are cea mai bună reţea de retail, raportul cost/venit este bun şi se va îmbunătăţi în continuare, iar abordarea de marketing este foarte bine primită de clienţi. BRD este acum total orientată spre clienţi“, afirmă Bernardo Sanchez Incera.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO