Bănci și Asigurări

Sergiu Manea, BCR: Nu vom reuşi să rezolvăm o criză în mijlocul crizei, este foarte important să învăţăm din ceea ce se va întâmpla. Deocamdată, semnele sunt tăcute

ZF Bankers Summit 2022

Sergiu Manea, BCR: Nu vom reuşi să rezolvăm o criză...

Autor: Ramona Cornea

11.07.2022, 10:23 187

Sergiu Manea, preşedinte executiv şi preşedinte al Comitetului Executiv al BCR, afirmă că este important ca sistemul bancar şi toţi actorii din piaţă să înveţe din ce se întâmplă în timpul unei crize, având în vedere că nu vor reuşi să rezolve o criză chiar în mijlocul ei.

”Nu vom reuşi să rezolvăm o criză în mijlocul crizei, este foarte important să învăţăm din ceea ce se va întâmpla. Deocamdată, semnele sunt tăcute, dar este foarte important să vedem cum ne poziţionăm pentru viitor şi avem destul de multe de vorbit.  Un scenariu pe care îl poate avea cineva în minte: este clar că vom avea o încetinire, dar fenomenul reacţie la nivelul clienţilor este caracterizat de maturitate. În momentul în care există creşteri ale preţurilor industriale, creşterea preţurilor de retail, fiecare dintre companii, dintre antreprenori a încercat să-şi creeze un plan de afaceri bazat pe elemente de stres şi acest lucru i-a făcut să fie foarte apţi în a găsi noi lanţuri de furnizare, a pune pe aşteptare anumite investiţii pe care le au în plan”, a declarat Sergiu Manea în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2022.

Ce a mai declarat Sergiu Manea în cadrul evenimentului:

• Faţă de 2008 este diferită economia, nivelul de leverage este diferit, nivelul de risc, atât în zona de retail, cât şi în zona de corporate, deci economia este diferită. Vorbim despre o structură complet diferită. S-a putut observa foarte clar, mai ales în anul 2020, faptul că industria este foarte preocupată de binele clienţilor şi în asta stă de fapt toate abordarea de suntem acolo pentru clienţi.

• Suntem pe o bază, pe un fundament foarte solid, economia este foarte diferită din punct de vedere al structurii şi al sănătăţii financiare, inclusiv din punctul de vedere al sănătăţii operaţionale, iar noi, ca industrie, am demonstrat că ştim ce să facem cu acest fundament foarte solid.

• Fiecare moment tensionat vine cu propriile atribute. Acum nu mai răspundem unui singur stimul, unui singur canal, ci ne aflăm într-o situaţie în care criza vine cu trei – cinci – zece vectori, depinde de cum vor evolua scenariile ulterioare. Cred că este foarte important ca noi, în relaţie cu clienţii noştri, persoane fizice sau juridice, să-i ajutăm să ia deciziile cele mai bune în contextul acesta. Mai mult, am făcut un crez în BCR despre cum ajungem să le propunem clienţilor ca elementele de risc pe care le iau să aibă un traseu cât mai predictibil. Am vorbit mult despre dobânzi fixe, despre crearea de rezerve, despre diversificarea portofoliilor a celor care au mult de investit.


• Da, poţi să spui că economia încetineşte, dar nu am auzit să se piardă multe joburi, ceea ce este un fenomen foarte important. Într-o perioadă ca asta, cel mai important lucru este ca locurile de muncă să rămână în continuare acolo, ele să fie predictibile şi sustenabile.

• Este firească încetinirea în retail pentru că preţurile sunt sus, pentru că toată lumea se aşteaptă la lipsă de predictibilitate. Rolul nostru nu este să creăm drumuri sau scenarii predictibile şi să facem pariuri pe ele, ci să-i asigurăm pe toţi clienţii că vom fi acolo cu ei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO