Bănci și Asigurări

Sergiu Mircea, director marketing şi comunicare, Banca Transilvania: Sunt modele de inteligenţă artificială care analizează clienţi în funcţie de datele de pe Facebook, de prieteni, de strada pe care locuieşti

Sergiu Mircea, director marketing şi comunicare, Banca...

Autor: Alex Ciutacu

05.07.2018, 13:52 806

Modul în care operează băncile şi experienţa clienţilor a evoluat radical în ultimii 10 ani, spune Sergiu Mircea, director executiv, Banca Transilania, în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 18.

Ce a mai spus Sergiu Mircea în cadrul evenimentului:

- Cred că potenţialul pieţei are mare legătură şi cu intervalul la care ne uităm. Cu cât lărgim intervalul, imaginea se schimbă. Îmi amintesc de primele credite de acum 14-15 ani pe care le-am luat. Mergeai la bancă să vezi dacă îţi dă, pentru că primeau puţini credit. Mergeai pentru adeverinţă de venit, dura 2-3 zile să o primeşti, per total, un credit de nevoi personale era o experienţă de o lună. În 10 ani, experienţa clienţilor e schimbată radical. În momentul ăsta vedem credite online, vedem o schimbare radicală a modelului de selectare sau de eligibilitate a clienţilor.

- Sunt modele de inteligenţă artificială în industrie în care 4-50 de tipuri de date sunt onderate cumva şi analizează clienţii în funcţie de datele de pe Facebook, de prieteni, de strada pe care locuieşte.

- Experienţa clientului va influenţa evoluţia sistemului bancar. Sub o formă sau alta, calculatorul decide şi astăzi ce se întâmplă. Eu cred că băncile din România, fiecare în viteza ei, lucrează la asta. Nu toată lumea a început încă digitalizarea, fiecare lucrează pe proiectele lor şi vom vedea rezultatele în zone diferite. Am văzut la un concurent de-al nostru un credit online cu certificat digital, obţinut total prin internet banking. Ne îndreptăm către o zonă în care ce vedem şi de la giganţii Google şi Facebook – ei vor să facă un mix între online şi offline şi vedem asta de la Google Places. Ei împing un mix în care să poată măsura mult mai corect atribuţia. Un client care te-a căutat în online, caută produsul tău şi în offline. Vom ajunge la un mix în care prăpastia dintre online şi offline se micşorează.

- Eu cred că lucrurile nu se mişcă la viteza pe care o dorim noi pentru că nu suntem grăbiţi de nimic. Nu există niciun competitor în piaţă care să măture tot. Câţi foloseam acum 2 ani Netflix? Vând va apărea un disruptor, va exista sentimentul de urgenţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO