Veniturile nete la nivel de gospodărie sunt stabile pentru consumatorii cu locuri de muncă mai sigure, dar 54% dintre consumatorii români susţin că situaţia lor financiară este precară din cauza actualei crize generate de COVID-19, potrivit unui sondaj realizat de McKinsey & Company.
„Economiile aproape s-au evaporat pentru consumatorii îngrijoraţi de stabilitatea locului de muncă. De asemenea, veniturile acestora au scăzut semnificativ. Veniturile nete la nivel de gospodărie sunt stabile pentru consumatorii cu locuri de muncă mai sigure, însă capacitatea lor de economisire a înregistrat un declin net de peste 30%. Observăm diferite dinamici de consum/economisire în diverse grupuri demografice, devenind tot mai relevant pentru instituţiile financiare să le aprofundeze şi să le abordeze în consecinţă atunci când creează produse adaptate „noului normal“ post-COVID. De exemplu, persoanele care au reuşit să-şi reducă cheltuielile au fost fie cele fără studii universitare, fie cele care câştigă mai mult, comportamente cauzate evident de factori diferiţi“, a transmis Alexandru Filip, managing partner al biroului din Bucureşti şi lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.