Bănci și Asigurări

Sucursala fizică continuă să fie prezentă în mintea românilor: deşi au acces la internet, doar 4 din 10 utilizatori apelează la Internet Banking

Sucursala fizică continuă să fie prezentă în mintea...

Autor: Mediafax

28.08.2018, 00:00 216
Cele mai multe persoane din România care au acces la internet, respectiv un procent de 42%, derulează operaţiuni de Internet Banking cel puţin o dată pe săptămână, conform studiului cantitativ „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor“, realizat de Exact Business Solutions. În schimb, 9% dintre respondenţi accesează Internet Banking-ul de mai multe ori pe zi, 23% de câteva ori pe săptămână şi 10% o dată pe săptămână, mai arată studiului citat, care a fost realizat pe un eşantion de 1.051 de respondenţi, cu vârsta între 18 ani şi 65 de ani, în iunie 2018. „Bărbaţii sunt mai orientaţi decât femeile spre operaţiuni de Internet Banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaţilor se constată o diferenţă de +12% (38%). 

Dacă ne referim în continuare la cei care utilizează Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână, se observă şi în acest caz diferenţe pe categorii de gen (faţă de total populaţie - 42%). 

Procentul femeilor este şi de această dată mai scăzut comparativ cu cel al bărbaţilor: 37% / vs / 48%“, punctează realizatorii studiului „Digital ĂEvolution: Connected Consumer Monitor“. Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31 ani şi 45 de ani sunt „cei mai devotaţi consumatori“, conform studiului citat, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână în proporţie de 46%. Faţă de aceeaşi frecvenţă de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18 ani şi 30 de ani au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%, conform Digital ĂEvolution. „Diferenţe apar şi atunci când ne raportam la nivelul de educaţie al populaţiei. Cea cu o educaţie medie şi sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educaţie“, susţine Julien Zidaru, Managing Partner al Exact Business Solutions. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO