Bănci și Asigurări

Surpriză: Noua funcţie lansată de ING direct prin Home'Bank. Ce pot face de acum utilizatorii

Surpriză: Noua funcţie lansată de ING direct prin...

Autor: Claudia Medrega

29.06.2024, 16:52 21317

ING Bank a lansat o nouă secţiune („Permisiuni“) în HomeíBank care le oferă clienţilor băncii posibilitatea de a dezactiva complet tipurile de tranzacţii cu cardul pe care nu le folosesc. Astfel, clienţii băncii pot alege să blocheze retragerea de numerar de la bancomat, plăţile pe internet sau la POS, dar şi operaţiunile care se încadrează în cele mai frecvente tipologii de fraudă: tranzacţiile cu criptomonede, cele în afara Spaţiului Economic European sau plăţile de tip „jocuri de noroc“. Pentru fiecare card pe care îl deţin, aceştia pot dezactiva diferite tranzacţii şi operaţiuni. Clienţii pot accesa noile tipuri de permisiuni în HomeíBank, în secţiunea Produse şi Servicii - Cardurile ING - Selectează cardul dorit - Limite şi Permisiuni Card, precum şi din meniul Mai multe - Servicii şi setări - Limite şi permisiuni card. 

„În ING, oferim clienţilor noştri soluţii relevante pentru a-şi administra cardurile într-un mod cât mai simplu şi intuitiv, dar şi pentru a diminua cât mai mult riscurile de fraudă şi a-i ajuta să îşi protejeze conturile bancare. Cu secţiunea Permisiuni, am creat un strat suplimentar de siguranţă pe care clienţii îl pot folosi proactiv pentru cardurile lor. Tot ce trebuie să facă este să intre în HomeíBank şi să îşi dezactiveze singuri acele tipuri de tranzacţii cu potenţial de risc, pe care ştiu că nu obişnuiesc să le facă“, spune Alexandra Toabeş, customer journey expert, divizia carduri, în cadrul ING Bank România.

De exemplu, dacă nu vor să cumpere criptomonede cu cardul ING, filtrul va funcţiona automat şi va bloca toate plăţile către comercianţi de criptomonede. Sau, dacă fac des plăţi pe internet, pot folosi un card virtual special pentru cumpărăturile online, ataşat unui cont secundar în care mută strict cât au nevoie, ceea ce înseamnă că pe contul principal ar putea bloca tranzacţiile online, a detaliat reprezentanta ING.

Dacă se răzgândesc, operaţiunile blocate pot fi pot reactivate la fel de simplu şi rapid, tot din HomeíBank.

„Odată ce obţin acces la fondurile victimei, o metodă preferată a fraudatorilor este să direcţioneze sumele, prin intermediul cardului, către portofele electronice de criptomonede, efectuând tranzacţii pentru investiţii în criptomonede sau de tip transfer, pentru a se pierde urma banilor. Frecvent, preferă să realizeze plăţi la comercianţi din afara Uniunii Europene, cu mai puţine reglementări, pentru a reduce şansele ca banii victimelor să fie recuperaţi. Recomandăm clienţilor să fie extrem de vigilenţi când vine vorba de datele lor personale şi bancare. Totodată, le recomandăm să îşi dezactiveze din HomeíBank acele operaţiuni pe care ştiu că nu le efectuează. Şi, pentru un plus de siguranţă, pentru că e sezonul vacanţelor, să folosească un card virtual, pentru că indiferent ce s-ar întâmpla, un fraudator nu va putea niciodată să cheltuiască mai mult decât găsesc în contul secundar“, spune Raluca Voicu, manager Issuer and acquirer fraud investigations, în cadrul ING Bank România.