„Dacă aş fi un fintech, mi-aş începe drumul cu IMM-uri. Competiţia este acum peste tot. Viteza schimbării în digital este mare, însă nu este suficient de mare. Deocamdată, încercăm să convertim online ofertele tradiţionale, adaptăm modul de a ne întâlni cu clienţii. Pentru noi ancora tradiţională a fost întâlnirea cu clienţii fizic.“
Raţionalitatea unui business împiedică câteodată dezvoltarea unei viziuni care ar putea duce la un un business atractiv, iar pentru jucătorii tradiţionali este uşor să urmărească clienţii corporate mari sau cei individuali de pe segmentul de retail pentru că veneau ca o moştenire, dar acest lucru se schimbă, a spus Tiberiu Moisă, director general adjunct MidCorporate & IMM la Banca Transilvania (BT), în cadrul evenimentului FinVision organizat de FintechOS.
„Eu, ca bancher, cred că trebuie să facem lucruri care sunt viabile economic, dar nu este mereu în interesul clientului. Trebuie să avem o mentalitate incluzivă pentru a putea opera dincolo de o mentalitate economică. Câteodată raţionalitatea business-ului ne împiedică să dezvoltăm o viziune care ne-ar putea duce la o situaţie atractivă a business-ului. În fiecare an IMM-urile se schimbă, ies, intră, este destul de dificil să le gestionezi. Pentru jucătorii tradiţionali este uşor să urmăreşti clienţii mari corporate sau cei individuali pe segmentul de retail pentru că veneau ca o moştenire, dar acest lucru se schimbă.“
Tiberiu Moisă a mai spus că cel mai probabil fintech-urile vor căuta mai adânc în segmentul de IMM-uri pentru că acesta a ajuns atractiv, cu multe oportunităţi.