Bănci și Asigurări

Un litru de lapte a ajuns la 10 lei în supermarketuri, dublu faţă de acum un an. Cum se justifică creşterea galopantă a preţului, mult peste orice indice al inflaţiei?

Un litru de lapte a ajuns la 10 lei în supermarketuri,...

Autor: Florentina Niţu

02.02.2023, 18:45 660

În unele supermarketuri din Capitală, preţul unui litru de lapte se schimbă o dată la câteva zile, iar ieri, 1 februarie, într-o locaţie Mega Image, laptele Napolact costa peste 10 lei, atât cel cu 1,5%, cât şi cel cu 3,5% grăsime Nici Napolact, nici Mega Image nu au răspuns la solicitarea ZF de a menţiona de câte ori s-a modificat preţul acestui brand în ultima săptămână.

Indiferent că vorbim despre Zuzu sau Napolact, două dintre cele mai vândute mărci de lapte din România, indiferent că ne uităm pe etichetele unui produs cu 1,5% grăsime sau cu 3,5% grăsime, litrul de lapte în supermarketurile din Bucureşti a ajuns între 8,5 şi peste 10 lei, un nivel dublu faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor colectate de ZF.

Până în ianuarie 2022, preţul laptelui crescuse cu 20% într-un deceniu, potrivit unui index realizat de ZF, iar în ultimul an creşterile de preţ au depăşit cu mult rata inflaţiei. Cine este responsabil de această dublare? „Preţul unui litru de lapte care a ajuns acum la aproape 10 lei se împarte în felul următor: 5 lei merg la comerciant şi 5 lei se împart între fermier şi procesator, raportul este de 2 la 1“, spune Iasmina Blidar, director al Uniunii de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sectorul Taurin – BOVICOOP.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO