Bănci și Asigurări

UniCredit Bank şi Mastercard au lansat un card tactil pentru persoanele cu deficienţe de vedere şi nevăzători

UniCredit Bank şi Mastercard au lansat un card tactil...

Autor: Cristina Bellu

11.06.2025, 16:20 512

UniCredit Bank şi Mastercard facilitează accesul persoanelor cu deficienţe de vedere din România la serviciile bancare destinate consumatorilor, lansând în urmă cu un an, în premieră pe piaţa românească, primul card cu design tactil, special conceput pentru a fi uşor de recunoscut de către persoanele cu deficienţe de vedere.

„Credem în puterea colaborărilor care generează schimbări reale în societate. Parteneriatul cu Mastercard ne permite să aducem împreună inovaţia şi responsabilitatea socială prin lansarea Mastercard Touch Card™ – un produs care răspunde nevoilor persoanelor cu deficienţe de vedere. Dincolo de funcţionalitatea sa de zi cu zi, Mastercard Touch Card™ înseamnă autonomie, sanse egale şi face loc tuturor în conversaţia despre progres”, spune Anca Ungureanu, Director Identitate & Comunicare UniCredit Bank.

Mastercard Touch Card™ introduce un sistem de identificare tactilă intuitiv, prin decupaje distincte pe marginea cardului: rotunjit pentru cardul de debit, pătrat pentru cel de credit şi triunghiular pentru cardul prepaid (card de masă). Acest lucru le permite persoanelor nevăzătoare şi cu deficienţe de vedere să îşi identifice cardul de plată în mod independent şi în câteva secunde, doar prin atingere, fără a mai avea nevoie de asistenţă.

„Accesibilitatea trebuie să fie o componentă de bază a oricărui produs financiar modern. În medie, în Europa, 1 din 30 de persoane se confruntă cu pierderea vederii, iar Mastercard Touch Card™ răspunde direct acestei realităţi. Cu un design tactil special, fiecare tip de card – de debit, credit sau prepaid (de masă) - poate fi uşor de recunoscut şi utilizat, oferind mai multă autonomie persoanelor cu deficienţe de vedere.(...) Inovaţia trebuie să faciliteze acces egal la tehnologie şi servicii financiare, astfel încât fiecare persoană să poată beneficia de avantajele unei lumi digitale”, adaugă Ioana Gorgăneanu, Vice President, Head of Marketing & Communication Southeast Europe, Mastercard.

Totodată, UniCredit Bank a susţinut cu 50.000 de euro activitatea Asociaţiei Caiac SMile care oferă comunităţii de persoane nevăzătoare programe de dezvoltare prin facilitarea accesului la sporturi, precum schi sau înot. Instituţia anunţă că va susţine în continuare asociaţia pentru aceeasi cauză cu câte 1 euro la emiterea fiecărui Mastercard Touch Card™, pana la atingerea pragului de dublare a valorii sprijinului financiar iniţial acordat.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels