Bănci și Asigurări

UniCredit se uită în piaţă după portofolii de retail

Răsvan Radu

Răsvan Radu

Autor: Claudia Medrega

11.02.2016, 00:07 1575

UniCredit Bank, un jucător de top cinci în sectorul ban­car, analizează oportunităţile din piaţă pentru eventuale achi­ziţii de portofolii având un „interes specific“ pentru portofoliile de retail, potrivit lui Răsvan Radu, CEO al UniCredit Bank.

„În continuare suntem atenţi în piaţă în cazul în care exis­tă opor­tu­ni­tăţi de achiziţii în zona portofoliilor. Nu avem un interes spe­cific pentru corporate. Interesul nos­tru este în spe­cial în zona de retail“, a declarat ieri şeful UniCredit, într-o conferin­ţă în care a pre­zentat rezultatele financiare pe 2015.

UniCredit are experienţă în sfe­ra tranzacţiilor pe piaţa loca­lă. Ulti­mele tranzacţii au fost cele prin care UniCredit a cum­părat în 2013 portofoliul de retail al băncii locale a bri­ta­nicilor de la RBS, iar în 2014 a preluat şi portofoliul cor­porate al acestora.

Răsvan Radu a explicat că modelul de creştere organică ba­zată pe extinderea propriului business şi a bazei de clienţi nu mai este viabil pentru bancheri, deoarece vine la pachet cu costuri operaţionale mari. „Extinderea organică a de­ve­nit foarte scumpă. Marjele au scăzut, veniturile sunt în scădere“.

UniCredit Bank s-a menţinut anul trecut pe profit, cu un câştig net de 222 mil. lei la nivel de bancă şi aproape 270 mil. lei consolidat, la nivelul întregului grup din România. Pe seg­mentul corporate, volumul de credite a urcat cu 7,3%, la 13,2 mld. lei, iar cota de piaţă pentru companii a urcat la 12,6%. Însă, pe retail, volumul creditelor a fost anul trecut în scădere.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro