Bănci și Asigurări

UniCredit vrea 100.000 de clienţi de retail anul acesta

no title

Răsvan Radu, preşedintele executiv al UniCredit Ţiriac Bank: Vrem să ne consolidăm poziţia ca al treilea mare grup bancar de pe piaţă, fără ca activele să fie o ţintă propriu-zisă. Până în 2015 vrem să devenim principala bancă de corporate, iar creşterea din ultimul an ne dă încredere că ne vom atinge obiectivul, pornind de pe poziţia a treia în prezent.

Autor: Voican Razvan

11.04.2011, 23:53 109

Portofoliul de clienţi de retail nu­mără în prezent circa550.000. Parte a aceleiaşi strategii, banca a început noul proiectstrategic de extindere a reţelei de unităţi şi în cel mai rău cazva deschide 10-15 până în trimestrul IV, în condiţiile în careplanul de bază prevede circa 50.

"Deschidem unităţi de dimensiuni mai mici, cu grad mare deautomatizare şi 6-7 angajaţi. Am început cu câteva şi continuăm cuidentificarea de locaţii. Am tot amânat extinderea din cauzaprelungirii crizei, însă în prima parte a acestui an sunt cevasemne bune", afirmă Răsvan Radu, preşedintele executiv albăncii.

Grupul italian a aprobat un proiect de extindere a reţelei cupână la 300 de unităţi, eşalonat în funcţie de evoluţia economiei.În prezent banca are circa 235.

Una dintre ancorele pentru câştigarea de clienţi va fi lansareaîn curând a unui card pentru cumpărături cu plata în rate fărădobândă la anumiţi comercianţi şi furnizori de servicii - un produscare a luat avânt în perioada de criză. Radu spune că banca apreluat din experienţa colegilor de grup de la Yapi Kredi, unadintre cele mai puternice bănci din Turcia, unde există o piaţăfoarte mare cu asemenea produse.

În acelaşi timp, UniCredit va încerca să profite de po­ziţiaputernică pe care o are în corporate banking pentru a încheiaaranjamente prin care angajaţii companiilor care îi sunt clienţi săîşi încaseze salariile pe carduri emise de bancă, beneficiind depachete de cont curent. "Vom lansa foarte curând un card de creditcu plata în rate fără dobândă şi vom revizui oferta generală decarduri. De asemenea, ne vom baza pe cardurile de salarii."

O altă miză pentru atragerea de clienţi sunt refinanţările decredite. "Facem refinanţări cu atât mai mult cu cât este evident căsunt bănci pe piaţă care nu pot să mai susţină creditarea înacelaşi ritm şi încercăm să profităm de această conjunctură. Îngeneral, clienţii obţin şi sume suplimentare în noile condiţii definanţare, foarte puţini fac refinanţarea strictă a creditelorexistente."

Radu admite că banca sa mai şi pierde clienţi care serefinanţează de la concurenţă, însă susţine - aşa cum o fac toţijucătorii - că pierde mai puţini decât câştigă.

Cât priveşte noua variantă a programului guvernamental Primacasă, el spune că UniCredit rămâne interesată (în fazele anterioarea dat credite de numai 17 mil. euro), considerând-o mai atractivădecât precedentele din punctul de vedere al preţului, dar şidatorită nivelului redus al creditelor neperformante înregistratela acest tip de finanţări. La internet banking, banca are în planpentru anul acesta creşterea numărului de clienţi cu 40%.

UniCredit admite că încă are o cotă de piaţă mică la retail,situându-se în marja de jos în privinţa masei critice de clienţi şide venituri necesare pentru ca businessul să fie profitabil.

Dobânzile la credite nu vor mai scădea, mai degrabă vorcreşte

"Dobânzile la credite sunt toate pe o tendinţă de creştere. Laeuro porneşte de la dobânda de referinţă a BCE, dar şi la lei suntpresiuni în sus din cauza creşterii inflaţiei."

Radu susţine că nu sunt premise de scădere a dobânzilor chiardacă remarcă scăderea riscului de ţară reflectat de cotaţiileCDS-urilor, care au coborât spre 200 de puncte de bază. Motivul:costul de lichiditate şi presiunea mare sub care se află băncileeuropene pentru menţinerea unor indicatori financiari cât mai buni,în detrimentul volumelor de business nou. "Se cere un echilibrumult mai mare decât în trecut între credite şi depozite."

El spune că recenta decizie a BNR de a reduce rata rezervelorminime obligatorii la valută de la 25% la 20% va permite ca nivelulcosturilor la creditele în euro să nu fie afectat decât în micămăsură de majorarea dobânzii de referinţă decisă săptămâna trecutăde Banca Centrală Europeană, la 1,25%.

Extindere în teritoriu a serviciilor detrezorerie

Veniturile aduse de activităţile de trezorerie au crescut în2010 faţă de 2009 mai ales datorită creşterii numărului detranzacţii mici, realizate de clienţi din ţară, care au reuşit săcompenseze rărirea tranzacţiilor mari, spune Răsvan Radu.

Banca dezvoltă un model regional dedicat clienţilor corporatecare presupune ca opt mari regiuni ale ţării să fie acoperite cupersonal dedicat vânzării produselor de trezorerie. În prezent,există 4 birouri regionale la Timişoara, Braşov, Constanţa şiCluj-Napoca. "Activitatea cu clienţii creşte, se vând foarte bineprodusele structurate de hedging pe curs şi pe dobânzi." Deasemenea, platforma de trading online va fi o prioritate.

Ţinte pe 2011

  • Focalizare pe sectorul public, companii locale mari cu poziţiide lider, firme medii cu potenţial de expansiune inclusivregională

  • Implicare în sindicalizări, securizări, project financing

  • Creşterea ponderii veniturilor din trezorerie, globaltransaction banking şi advisory

  • Accelerarea finanţărilor pentru proiecte europene (200 deproiecte în analiză)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO