Asigurările de viaţă au ajuns anul trecut la aproape 3 mld. lei, prag la care încearcă să ajungă de ani buni. Deşi ponderea în volumul total al subscrierilor a scăzut până la 16%, asigurările de tip unit-linked, cele cu componentă de investiţii, stârnesc tot mai mult interes din partea consumatorilor înregistrându-se o creştere de 50% pe acest segment. Care sunt soluţiile de impulsionare şi cum ar putea fi stimulată această piaţă a asigurărilor de viaţă, sunt teme care vor fi dezbătute în cadrul ZF Asigurări Summit în cea de-a treia zi a evenimentului ZF Bankers Summit, pe data de 19 iunie.
În ultimii ani, piaţa asigurărilor de viaţă poate fi pusă sub umbra unei inerţii şi conform evoluţiei din ultimii ani, anteriori anului 2023, volumul subscrierilor şi dinamica sugerează o oarecare stagnare. Cu toate acestea, anul trecut piaţa s-a dus spre un volum al subscrierilor de aproape 3 mld. lei, ceea ce înseamnă că spaţiu de expansiune există, interesul creşte, nevoia şi cererea sunt prezente, iar acestea trebuie valorificate.