Segmentul RCA, mai mult ca niciodată, şi-a dovedit influenţa puternică pe care o are la nivelul întregii pieţe a asigurărilor, dar şi la nivelul asigurătorilor printr-o creştere exponenţială atât a subscrierilor segmentului, cât şi la nivelul portofoliilor companiilor de asigurări care sunt prezenţi pe această piaţă.
Astfel, cu o pondere de peste 50% din întreaga piaţă a asigurărilor cât are această linie de business, orice mişcare puternică pe segmentul RCA are ecouri mari.
Odată cu prăbuşirea City Insurance şi apoi falimentul Euroins - jucători care aveau un model de business bazat aproape exclusiv pe RCA şi care ţineau preţurile poliţelor la un nivel mult prea mic pentru a putea fi un segment profitabil-, piaţa, din dorinţa de reaşezare şi redresare, a dus preţurile în sus pentru o reglare după ani de zile de pierdere. Odată cu această reaşezare, companii de asigurări care înainte erau reticente au început să preia mai mult RCA, iar prin acastă deschidere către RCA rezultatul s-a văzut printr-o creştere exponenţială a subscrierilor din portofoliile asigurătorilor, dar în acelaşi timp piaţa RCA s-a dus până la peste 9 mld. lei la finalul anului 2023 şi odată cu aceasta a împins şi restul pieţei spre noi limite.
De ce un segment de asigurare, care ar trebui să fie obligatoriu şi pe care nu ar trebui să fie construită nici o strategie, are cea mai mare pondere în totalul asigurărilor, influenţează cel mai mult direcţia pieţei şi poate provoca şi cele mai mari pagube pentru toţi actorii implicaţi, de la asigurător, la broker, la autoritate, până la consumatorul final, şoferul? Împreună cu speakerii care vor fi prezenţi într-un panel dedicat acestui segment al asigurărilor RCA, vom afla în cadrul evenimentului ZF Asigurări Summit, pe 19 iunie 2024, ce schimbări sunt necesare pentru o piaţă sustenabilă, cum s-ar putea decupla piaţa locală a asigurărilor de dependenţa pe care o are de acest RCA, care sunt paşii următori, ce perspective ne pot aduce anii viitori şi cum ar trebui să gestionăm oportunităţile din piaţă.