Schimbările tehnologice, accelerate de apariţia COVD-ului câştigă teren în fiecare zi în sistemul bancar, datorită cererii clienţilor, datorită aşteptărilor noilor generaţii care sunt 100% digitale şi nu în ultimul rând datorită necesităţilor legate de reducerea costurilor, având în vedere că toate aceste schimbări necesită investiţii de zeci şi sute de milioane de euro şi care nu se opresc niciodată
În funcţie de dimensiunea băncii, schimbările şi transformările digitale sunt mai mult sau mai puţin prezente. Băncile mari, care vin cu un istoric, cu un număr foarte mare de clienţi, cu obiceiuri de interacţiune cu clienţii într-un anumit fel nu pot să facă schimbări peste noapte. Spre exemplu, BCR a decis prin apariţia aplicaţiei George să facă practic o bancă digitală în cadrul băncii, reuşind astfel să interacţioneze mai rapid cu noua generaţie şi cu aşteptările acesteia. La fel face şi acum Banca Transilvania, care a decis să meargă pe varianta unei bănci digitale 100% - Salt Bank (fosta Idea Bank) pentru a nu da peste cap Banca Transilvania, care are clienţi din toate segmentele, fiind o bancă universală. Raiffeisen a venit cu Raiffeisen Digital pentru a fi în trend.