Bănci și Asigurări

Cum se vede criza în rezultatele băncilor: BRD, profit net de 951 mil.lei în 2020, cu 37% mai mic decât în 2019. ”BRD a acţionat rapid şi eficient pentru a-şi sprijini clienţii, pentru a asigura continuitatea activităţii şi pentru a atenua impactul financiar negativ al crizei”

Cum se vede criza în rezultatele băncilor: BRD, profit...

Autor: Roxana Rosu

10.02.2021, 08:58 649

BRD-Societe Generale a înregistrat anul trecut un profit net de 951,5 milioane lei, cu 37% mai mic decât în 2019, când banca a raportat un câştig de 1,5 miliarde lei, în timp ce veniturile operaţionale s-au redus la 2,9 miliarde lei, de la 3,1 miliarde.

“Anul 2020 a fost marcat de o criza sanitara fara precedent, care s-a transformat rapid intr-o criza economica severa. Desi se asteapta o revenire economica, amplitudinea si momentul acesteia depind in mare masura de evolutiile pe plan sanitar si de executia programelor de relansare economica. Bancile sunt actori cheie pentru rezilienta si redresarea economica. In acest context dificil, BRD a actionat rapid si eficient pentru a-si sprijini pe deplin si continuu clientii, adaptandu-si in acelasi timp organizatia pentru a asigura continuitatea activitatii si a implementat rapid masuri pentru a atenua impactul financiar negativ”, a declarat Francois Bloch, Directorul General al BRD Groupe Societe Generale.

La nivelul grupului BRD, profitul net s-a redus la 962,8 milioane lei, de la 1,49 miliarde lei în 2019. 

Veniturile nete din dobânzi au coborât uşor, cu 2,9%, la 2,08 miliarde lei, fiind în principal influenţate de scăderea ratelor de dobândă (media ROBOR la 3 luni fiind de 2,39% in 2020 fata de 3,13% in 2019) şi de scăderea producţiei de credite în perioada restricţiilor, se menţionează în raportul financiar al grupului.

Veniturile operaţionale s-au redus cu 5,6%, la 3,08 miliarde lei, iar cheltuielile operaţionale s-au redus semnificativ, la 1,58 miliarde lei fata de 1,678 miliarde lei în 2019). 

”BRD si-a mentinut concentrarea asupra planului sau de transformare centrat pe nevoile clientilor, venind cu livrari digitale accelerate si cu o abordare comerciala a clientilor imbunatatita. In special, lansarea „You BRD” pune bazele viitoarei noastre platforme omnichannel. Bazandu-se pe modelul sau de afaceri solid, BRD a obtinut o performanta financiara rezilienta. Economiile planificate au fost realizate integral, fara a compromite prioritatea strategica a transformarii digitale. In calitate de actor angajat al societatii romanesti, BRD a mentinut, de asemenea, un canal deschis catre nevoile comunitatii. BRD a fost implicata in actiuni de solidaritate privind combaterea pandemiei, dar si-a reafirmat totodata sprijinul activ pentru domenii importante, precum educatia si cultura”, a mai spus Francois Bloch.

Calitatea portofoliului de credite a rămas solida, nivelul ratei NPL fiind de 3% la finalul anului 2020.

Banca are un nivel de acoperire cu provizioane a expunerilor neperformante de 75,8%, in comparatie cu 74% la finalul anului 2019, peste media pietei. 

 Luand in considerare recomandarea BNR de a limita dividendul distribuit la 20 puncte de baza din nivelul fondurilor proprii de nivel 1 de baza, Consiliul de Administratie al BRD a decis sa propuna un dividend brut pe actiune de 0,0749 RON, sub rezerva votului favorabil in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor din data de 22 aprilie 2021.

Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creantele din leasing, au inregistrat o crestere de 0,5%, pe fondul redresării activităţii in semestrul II dupa impactul semnificativ al masurilor restrictive.

Cresterea creditelor retail de baza cu 0,8% a fost determinata in principal de creditele imobiliare (+2,4%* in dinamica anuala), in timp ce creditele de consum nou acordate au afisat o revenire puternica dupa scaderea din timpul masurilor restrictive, ajungand la +37% in semestrul II fata de semestru I 2020.

Creditarea companiilor (+1,9%* comparativ cu 2019) a fost alimentata de o finantare puternica a IMM-urilor, cu soldurile medii si finale in crestere cu +7,9%, respectiv +22%.  

Depozitele retail au avut un ritm de crestere accelerat (+7%), determinat de intrari mai mari reprezentate de economiile persoanelor fizice (+6,3% an pe an), in timp ce depozitele companiilor au crescut cu 4,7% .

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 61% la sfarsitul lunii decembrie 2020, in scadere cu 7 puncte procentuale fata de finalul lunii decembrie 2019.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO