Bănci și Asigurări

Veniturile grupului german Allianz, prezent şi pe piaţa din România, s-au redus anul trecut cu 1,3%, la 140 mld.euro, în timp ce profitul operational a fost cu 9,3% mai mic, de 10,8 mld.euro, după un impact Covid19 de 1,3 mld.euro

Veniturile grupului german Allianz, prezent şi pe piaţa...

Autor: Roxana Rosu

19.02.2021, 11:38 210

Grupul Allianz, prezent şi pe piaţa din România, a încheiat anul trecut cu venituri totale de 140 miliarde euro, în scădere cu 1,3%, şi un profit operational de 10,8 miliarde euro, cu 9,3% mai mic faţă de nivelul din 2019.

Evoluţia profitului a fost influenţată de un impact negative de 1,3 miliarde euro pe fondul pandemiei Covid19.

Ţinta de profit operaţional pentru 2021 a fost stabilită la 12 miliarde de euro, plus/minus 1 mld. Euro.

Rata de solvabilitate a fost de 207%, potrivit raportului financiar al grupului.

„Sunt recunoscător pentru încrederea pe care clienţii, partenerii şi acţionarii noştri au avut-o în Allianz într-un an provocator. Rezultatele noastre demonstrează că am continuat să oferim valoare şi protecţie clienţilor, datorită echipei devotate şi a operaţiunilor performante. Prin urmare, suntem într-o poziţie bună pentru a ne îndeplini obiectivele din 2021.”, a declarat Oliver Bäte, CEO al Grupului Allianz.

Grupul german este prezent pe piaţa din România prin intermediul Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător de pe piaţa locală. Compania  a încheiat primele nouă luni din 2020 cu subscrieri de peste 1 mld. lei, în scădere cu 2,5% faţă de perioada similară a anului trecut.

Compania a semnat în decembrie un acord de preluare a Gothaer Asigurări Reasigurări, sucursala din România a grupului german cu acelaşi nume, aceasta fiind prima achiziţie a unei companii de asigurări efectuată de Allianz-Ţiriac după mai bine de 25 de ani de creştere organică.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO