Bănci și Asigurări

Veniturile grupului german Allianz, prezent şi pe piaţa din România, s-au redus anul trecut cu 1,3%, la 140 mld.euro, în timp ce profitul operational a fost cu 9,3% mai mic, de 10,8 mld.euro, după un impact Covid19 de 1,3 mld.euro

Veniturile grupului german Allianz, prezent şi pe piaţa din România, s-au redus anul trecut cu 1,3%, la 140 mld.euro, în timp ce profitul operational a fost cu 9,3% mai mic, de 10,8 mld.euro, după un impact Covid19 de 1,3 mld.euro

Autor: Roxana Rosu

19.02.2021, 11:38 199

Grupul Allianz, prezent şi pe piaţa din România, a încheiat anul trecut cu venituri totale de 140 miliarde euro, în scădere cu 1,3%, şi un profit operational de 10,8 miliarde euro, cu 9,3% mai mic faţă de nivelul din 2019.

Evoluţia profitului a fost influenţată de un impact negative de 1,3 miliarde euro pe fondul pandemiei Covid19.

Ţinta de profit operaţional pentru 2021 a fost stabilită la 12 miliarde de euro, plus/minus 1 mld. Euro.

Rata de solvabilitate a fost de 207%, potrivit raportului financiar al grupului.

„Sunt recunoscător pentru încrederea pe care clienţii, partenerii şi acţionarii noştri au avut-o în Allianz într-un an provocator. Rezultatele noastre demonstrează că am continuat să oferim valoare şi protecţie clienţilor, datorită echipei devotate şi a operaţiunilor performante. Prin urmare, suntem într-o poziţie bună pentru a ne îndeplini obiectivele din 2021.”, a declarat Oliver Bäte, CEO al Grupului Allianz.

Grupul german este prezent pe piaţa din România prin intermediul Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător de pe piaţa locală. Compania  a încheiat primele nouă luni din 2020 cu subscrieri de peste 1 mld. lei, în scădere cu 2,5% faţă de perioada similară a anului trecut.

Compania a semnat în decembrie un acord de preluare a Gothaer Asigurări Reasigurări, sucursala din România a grupului german cu acelaşi nume, aceasta fiind prima achiziţie a unei companii de asigurări efectuată de Allianz-Ţiriac după mai bine de 25 de ani de creştere organică.

 
AFACERI DE LA ZERO