Bănci și Asigurări

Veşti bune de la ANAF: Noi documente pot fi utilizate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă în SPV

Veşti bune de la ANAF: Noi documente pot fi utilizate...

Autor: Alexandru Nanu

02.06.2020, 18:34 501

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă, în SPV, conform celui mai recent comunicat publicat pe site-ul insituţiei.

Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entitãţilor fãrã personalitate juridicã. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscalã, depunerea electronicã a declaraţiilor fiscale şi primirea electronicã a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridicã, asemenea celor comunicate prin poştã sau la ghişeu.

Persoanele fizice, cât şi persoanele juridice sau entităţile fără personalitate juridică pot obţine online informaţii prin înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care deţin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu deţin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea şi pe bazã de nume de utilizator şi parolã. Acestea, pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual fãrã a mai fi necesarã deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sã se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinaţia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

 5. Notificare privind nedepunerea în termen a declaraţiei de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declaraţiei de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)

 Rămân valabile şi următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013

c) somaţie - emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanţelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.

 Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO