Românii sunt tot mai interesaţi de achiziţia de poliţe de sănătate cu acoperire internaţională şi servicii de second opinion (a doua părere medicală), a afirmat Virgil Şoncutean, director general al Allianz-Ţiriac în cadrul Forumului Internaţional de Asigurări-Reasigurări (FIAR) organizat de Media Xprimm. Allianz-Ţiriac, cel mai mare asigurător local în funcţie de primele subscrise, avea circa 80.000 de clienţi pe nişa asigurărilor de sănătate la finalul anului 2016, iar pentru acest an şi-a propus să depăşească pragul de 100.000 de clienţi.
„Am observat o sensibilitate mică la preţ din partea clienţilor când vine vorba de achiziţia de asigurări de sănătate. Clienţii pe care îi avem în portofoliu au renunţat la abonamente medicale şi au încheiat poliţe de sănătate, deşi acestea din urmă sunt mai scumpe. Tot mai mulţi clienţi caută produse cu acoperire internaţională, deşi infrastructura locală medicală se dezvoltă şi reprezintă o alternativă viabilă. Totodată, clienţii sunt interesaţi de servicii medicale de second opinion“, a explicat Virgil Şoncutean.
Tarifele pentru poliţele de sănătate emise de Allianz-Ţiriac în cazul persoanelor fizice încep de la 600 de lei pe an şi ajung la 2.000 de lei pe an. Compania vinde şi poliţe de grup, asigurări încheiate de angajatori pentru propriii angajaţi, iar în acest caz tariful poate ajunge până la 36 de euro pe lună.