Tema fraudelor financiare online este un subiect destul de mare. Vrem să investim în soluţii digitale, dar în acelaşi timp să educăm clienţii pentru a folosi toate instrumentele digitale financiare disponibile, a spus Zdenek Romanek, CEO, Raiffeisen Bank România, în cadrul conferinţei organizate la Facultatea de Finanşe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori din Cadrul ASE.
„Tema fraudelor financiare online este un subiect mare. Din perspectiva bancară, ne gândim la linii defensive. Noi lucrăm la alte doua linii de securitate. De exemplu, în situaţia în care clienţii vor să facă o tranzacţie, chiar dacă se verifică o dată această tranzacţie, se mai verifică încă o dată. Aici intra şi modelele noastre de AI, prin care se înţelege comportamentul clienţilor şi modelele văd dacă este ok sau opreşte tranzacţia. Este cu adevărat tranzacţia pe care vrea să o facă? Noi investim foarte mult în educarea clienţilor pentru a le înţelege comportamentul. Studiul pe care îl discutăm astăzi este despre educarea populaţiei şi copiilor. Când ne găndim, oricine ar putea fi expus sau fragil, de aceea este importantă educaţia financiară. Trebuie să înţeleagă disponibilitatea tuturor soluţiilor digitale, dar cel mai important modul în care acţionează. Pe de o parte vrem să ajutăm clienţii noştri şi să investim în soluţiile digitale, iar al doilea pilon este de educare pentru ca aceştia să poată folosi toate instrumentele digitale financiare disponibile”, a spus Zdenek Romanek.