„Există decalaje între zona rurală şi cea urbană, există decalaje mari între urbanul mic şi urbanul mare, există decalaje în privinţa acceptării cardurilor între lanţurile mari de magazine şi IMM-uri, însă întotdeauna sistemul bancar a fost inventiv. Un bun exemplu este transformarea telefoanelor mobile în terminale de acceptare a cardurilor (POS-uri)“.
România a consemnat în ultimii doi ani o creştere susţinută în privinţa volumelor şi tranzacţiilor realizate cu cardul, astfel că plăţile digitale au atins o pondere de 24% în totalul plăţilor retail, de la 17% în 2019, potrivit datelor transmise de oficialii Visa.
„Dacă ne uităm către plăţile digitale, o parte importantă a digitalizării, în momentul de faţă aproape un sfert din tot ceea ce înseamnă consumul privat al populaţiei este cheltuit prin intermediul cardurilor. Am ajuns la 24%, faţă de 17% în 2019. Toate eforturile depuse în ultimii ani în extinderea infrastructurii au ajutat la creşterile susţinute pe care le avem în domeniul plăţilor digitale“, a spus Elena Ungureanu, Visa country manager în România, la ZF Bankers 2022, care s-a desfăşurat în 11-13 iulie.