Bănci și Asigurări

ZF Bankers Summit 2020. Dinu Bumbăcea, Partener şi Lider Consultanţă pentru afaceri, PwC România: Pe o scară de la 1 la 10 România este pe la jumătate în privinţa digitalizării retailului bancar.E loc de crescut

ZF Bankers Summit 2020. Dinu Bumbăcea, Partener şi...

Autor: Roxana Rosu

15.07.2020, 11:25 144

Digitalizarea pe sectorul bancar începuse deja în România înainte de pandemie, parte a trendurilor globale, dar şi a cererii populaţiei, iar acceste tendinţe au fost accelerate de criza actuală, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener şi Lider Consultanţă pentru afaceri, PwC România la conferinţa ZF Bankers Summit 2020.

”Tendinţele care se vor vedea în continuare ţin de dezvoltarea canalelor suport pentru utilizatori, oferirea unor servicii care să fie complet digitale, end-to-end, să nu fii nevoit să treci prin sucursală deloc.  A treia tendinţă sunt tool-uri de management financiar pentru fiecare dintre noi, un fel de inteligenţă artificială care să ne atragă atenţia asupra unor categorii de cheltuieli, obiective de saving, cheltuieli”.

O altă nevoie este educaţia financiară pe canale digitale pentru că interacţiunile fizice vine de multe ori de la utilizator.

”Pe o scară de la 1 la 10 suntem pe la jumătate în privinţa digitalizării retailului bancar, luând în calcul şi canalelele digitale oferite de bănci. E loc de crescut”.

Ce a declarat Dinu Bumbăcea: 

Toată partea de onboarding a unui client de retail poate fi complet digitalizată, înrolarea poate fi complet digitală. Ea este primul pas, prin care clienţi pot accesa servicii online, carduri, conturi, împrumuturi.

Sunt ţări din regiune mai avansate pe digital banking, dar sunt şi ţări din Vest mai în urmă decât noi. Ţine şi de gradul de acceptare al populaţiei. România are încă o populaţie destul de mare care funcţionează în afara sistemului bancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO