Bănci și Asigurări

ZF Bankers Summit 2022. Ştefan Marcu, managing director CEE Kearney: Fiecare client al unei bănci va avea produsul lui personalizat. Aceasta este direcţia în care merge sistemul bancar. Sunt încă multe milioane de euro de investit în această zonă, dar se va ajunge acolo

Ştefan Marcu, managing director CEE Kearney: Pentru tot sistemul bancar românesc retail bankingul este punctul foarte. Bankingul stă pe retail banking. Retailul este baza. În afară de o bancă sau două, care se bazează pe zona de corporate, cam toate stau în zona de retail.

Ştefan Marcu, managing director CEE Kearney: Pentru tot sistemul bancar românesc retail bankingul este punctul foarte. Bankingul stă pe retail banking. Retailul este baza. În afară de o bancă sau două, care se bazează pe zona de corporate, cam toate stau în zona de retail.

01.09.2022, 00:05 281

♦ Piaţa bancară locală este relativ mică şi mai puţin dezvoltată decât alte pieţe bancare, ceea ce reduce capacitatea de investiţii. ♦ Pe de altă parte, băncile din România iau mult mai multe decizii pe model antreprenorial, mai rapid, susţine Ştefan Marcu.

Zona de retail banking se află într-un proces de căutare, de diferenţiere, în condiţiile în care produsele şi platformele sunt relativ similare, iar direcţia în care se merge este ca fiecare client să aibă produsul lui propriu, personalizat.

„Din ce în ce mai mulţi clienţi vin către noi cu întrebarea: cum facem hiperpersonalizare? Este o temă de care se aude de ani de zile, dar acum chiar se fac investiţii. Băncile, când se gândesc la clienţi, se gândesc la diferite grupuri, pe segmente: vârstă, localizare, ce fac ei în viaţa de zi cu zi. Se gândesc la client ca la o persoană individuală de mult timp, dar înainte nu exista tehnologia pentru a susţine asta.  Acum, fiecare client va avea produsul lui. Aceasta este direcţia. Sunt încă multe milioane de euro de investit în această zonă, dar se va ajunge acolo“, a declarat Ştefan Marcu, managing director la CEE Kearney, în cadrul ZF Bankers Summit 2022, care s-a desfăşurat în perioada 11-13 iulie.

Există o tendinţă clară în bankingul european ca băncile să aloce tot mai multe fonduri pentru a deveni mai degrabă platforme de servicii multiple, incluzând nu doar oferta bancară, ci şi oferte de asigurări, consiliere, trading sau brokeraj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO