Considerăm că în România agricultura este o zonă strategică, dar şi cea industrială. În aceste zone avem două holding-uri în care încercăm să cumpărăm şi să construim sinergii, a spus Rudolf Vizental - CEO, ROCA Investments în cadrul Conferinţei ZF/iBanFirst Regional Business Summit, ediţia a II-a
“Ne-am întrebat cum putem aduce valoare investiţiilor noastre. Astfel, am găsit soluţia de a crea un holding specializat sub brandul de private equity pe tipuri de activitate. Considerăm că în România agricultura este o zonă strategică, dar şi cea industrială. În aceste zone avem două holding-uri în care încercăm să cumpărăm şi să construim sinergii.”
Ce a mai spus Rudolf Vizental - CEO, ROCA Investments:
ROCA înseamnă capital românesc. Suntem o firmă de private equity locală fondată acum 5 ani concentrată pe consolidarea IMM-urilor. Am început cu 4,5 mil. euro şi după 5 ani am ajuns la o evaluare de 78 mil. euro după 5 runde de majorare a capitalului. Modelul nostru este bazat pe buy out, iar misiunea noastră este să dezvoltăm brandurile româneşti pentru a le transforma în branduri internaţionale.
Sunt multe lucruri în piaţă care nu merg prea bine. Asistăm la o perioadă complet inversă a condiţiei pe care o aveam acum 2 ani. Am avut cea mai lungă perioadă de boom timp de 14 ani, mulţi bani în piaţă, o rată de inflaţie foarte mică, toată lumea investea fără frică. Singura frică până acum 2 ani era să nu pierdem oportunităţi. Când această perioadă de bani uşori se termină abrupt, apare mai mult stres şi panică.
Investitorii se uită la un randament mai mare şi este o posibilitate de recesiune, dar nu este o criză. Ca investitor trebuie să fii optimist, să faci faţă fricii. Cele mai bune investiţii făcute până acum au fost în momente dificile, pentru că în acele momente te concentrezi mai tare şi încerci să înţelegi mai bine piaţa. Ca investitor nu te gândeşti pe termen scurt pentru că scopul final este pe termen lung. Trebuie să acceptăm această perioadă ca fiind una normală pentru că perioada de bani ieftini a fost o excepţie.
Anul trecut am crescut capitalul cu 20 mil. euro. Obiectivul nostru este să devenim publici în 2025. Ne concentrăm pe companii mature, cu antreprenori aproape de vârsta pensionării. Acest produs de succesiune care am înţeles că este o necesitate pe piaţă poate aduce valoare.