Bănci și Asigurări

ZF/iBanFirst Regional Business Summit, ediţia a II-a. Svetlozar Dimitrov - Co-Founder euShipments: euShipments este prezent cu operaţiuni proprii în 4 ţări, Croaţia, Bulgaria, România şi Ungaria. Ne pregătim să începem în Polonia în 30-40 de zile.

ZF/iBanFirst Regional Business Summit, ediţia a II-a....

Autor: Mircea Nica

25.05.2023, 11:09 96

euShipment, companie care frunizează soluţii de externalizare pentru e-shops, este prezent în 4 ţări cu operaţiuni proprii, Croaţia Bulgaria, România şi Ungaria, iar următoarea ţară în care va începe activitatea proprie este Polonia, a spus Svetlozar Dimitrov - Co-Founder euShipments în cadrul Conferinţei ZF/iBanFirst Regional Business Summit, ediţia a II-a.

“euShipments este prezent cu operaţiuni proprii în 4 ţări, Croaţia, Bulgaria, România şi Ungaria. Ne pregătim să începem în Polonia în 30-40 de zile. Când vorbim de geografii noi şi extindere în primul rând ne întrebăm clienţii activi. Unde vor să se îmbunătăţească, dacă vor să fie mai rapizi. Pieţele în care suntem sunt acele pieţe în care clienţii noştri au vrut să fim.”

Ce a mai spus Svetlozar Dimitrov - Co-Founder euShipments:

100% din clienţii noştri sunt e-shops, iar marea majoritatea vând internaţional. Practic noi le furnizăm soluţii de externaliare, dar cel mai mare volum îl avem din parte e-shop-urilor de la care colectăm coletele. euShipments acoperă toate destinaţiile din Uniunea Europeană şi UK. În fiecare ţară în care livrăm avem parteneri locali, precum Sameday în Bulgaria şi România. Pe baza parteneriatelor şi a integrărilor pe care le-am făcut la finalul zilei un singur e-shop poate fi în parteneriat doar cu euShipments, dar poate folosi soluţiile din tot portofoliul de parteneri din Europa.

Clienţii noştri negociază modelul de operare, preţul, integrare doar cu euShipments şi îşi integrează platformele doar cu noi. Suntem responsabili de calitate, timpul de tranzit şi colectarea coletelor şi injectarea lor în reţeaua noastră şi a partenerilor. Practic euShipments este la un pas distanţă pentru e-shops care vor să se extindă internaţional.

Piaţa se descurcă pentru că companii ca ale noastre creştem din două perspective. Pe baza reţelei noastre clienţii îşi pot deschide uşor pieţe noi privind livrarea. Din acest punct de vedere avem grijă de mai multe destinaţii de la clienţii noştri, deci ne aduc volume noi. De asemenea, în perioada războiului ne-am decis săfim foarte agresivi pe marketing şi vânzări pentru a aduce volume noi în special din Europa Centrală şi de Vest şi destinaţii precum China şi Turcia, iar pe bază de clienţi noi am reuşit să ne dublăm businessul.

Am livrat anul trecut 1,8 milioane de colete internaţional. Anul acesta până acum suntem aproape de 1,5 milioane colete, deci cred că va fi încă o dublare anul acesta. Anul trecut am închis cu 7,5 mil euro cifră de afaceri şi sperăm că anul acesta să închidem anul cu aproximativ 15 mil. euro.

Din perspectiva de e-commerce, Grecia, Bulgaria, România, Ungaria sunt aproape de a fi o singură piaţă pentru că preţul de livrare este competitiv şi este uşor ca un e-shop să treacă graniţa. Avem acces rapid la customer support, soluţii de piaţă, optimizări de marketing, platforme de marketing care pot sprijini e-shops. Din perspectiva procentelor, această regiune creşte cel mai rapid din punctul de vedere al e-commerce.

Suntem sprijiniţi de partenerii noştri de la BlackPeak Capital şi împreună cu ei urmăm o strategie de M&A pe anumite pieţe. Este vorba de companii specializate şi experienţa locală.

Cred că Grecia este cea mai grea piaţă pentru că este greu de livrat acolo din cauza insulelor şi în al doilea rând din cauza alfapetului. Este un feedback pe care îl avem din partea clienţilor noştri. Din punctul nostru de vedere noi livrăm acolo cu cei mai puternici curieri locali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO