♦ Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori, acest lucru ducând la amânarea pentru câteva luni a problemelor care deja există.
O companie creditată de o bancă poate ajunge din departamentul comercial al băncii în zona de remediere dacă unele semnale de avertizare sunt luate în considerare de către bancă - popriri pe conturi, sechestre, dosare penale, informaţii de la furnizori, instrumente de plată care nu sunt onorate, spune Bogdan Pleşuvescu, director executiv juridic, workout şi consultanţă la Banca Transilvania, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
În momentul în care banca înştiinţează un client că a fost transferat în portofoliul departamentului de remediere, prima reacţie a companiilor este, în general, negarea. Acestea nu conştientizează situaţia dificilă şi deseori solicită credite pentru a-şi achita restanţele.
„Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori. Asta nu ar face decât să amâne pentru câteva luni problemele care deja există. Pentru că banii noi care trebuie să fie daţi într-o companie ar trebui să finanţeze businessul, nu să finanţeze datoriile restante“, menţionează directorul executiv juridic al Băncii Transilvania.