Bănci și Asigurări

ZF Live: Bogdan Pleşuvescu, Banca Transilvania: „Interesul nostru nu este doar să recuperăm creanţa, ci să salvăm businessul unei companii ajunsă în insolvenţă“

Autor: Răzvan Botea

15.01.2018, 00:06 1836

♦ Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori, acest lucru ducând la amânarea pentru câteva luni a problemelor care deja există.

O companie creditată de o bancă poate ajunge din departamentul comercial  al băncii în zona de remediere dacă unele semnale de avertizare sunt luate în considerare de către bancă - popriri pe con­turi, sechestre, dosare penale, informaţii de la furnizori, instru­mente de plată care nu sunt onorate, spune Bogdan Pleşuvescu, director exe­cutiv juridic, work­out şi con­sul­tanţă la Banca Tran­silvania, în cadrul emi­si­unii de bu­si­ness ZF Live.
 
În mo­mentul în care banca în­ştiin­­ţează un client că a fost transferat în por­tofoliul de­partamentului de remediere, prima reacţie a companiilor este, în general, negarea. Acestea nu conştientizează situaţia dificilă şi deseori solicită credite pentru a-şi achita restanţele.
 
„Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori. Asta nu ar face decât să amâne pentru câteva luni problemele care deja există. Pentru că banii noi care trebuie să fie daţi într-o companie ar trebui să finanţeze businessul, nu să finanţeze datoriile restante“, menţionează directorul executiv juridic al Băncii Transilvania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO