Burse - Fonduri mutuale

2Performant încheie 2021 cu venituri de 27 mil. lei şi pierderi de 700.000 de lei

Dorin Boerescu, CEO 2Performant

Dorin Boerescu, CEO 2Performant

Autor: Cristina Bellu

14.02.2022, 10:26 435

2Performant, principalul jucător din piaţa de marketing afiliat din România, listat pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a raportat pentru 2021 afaceri de 25,7 milioane de lei, în creştere cu 27% faţă de anul 2020.

Totodată, veniturile companiei din piaţa de marketing afiliat din România au crescut cu 28%, la 22,6 mil. lei, în vreme ce veniturile din pieţele externe s-au majorat cu 33%, arată datele fianciare ale societăţii.

Anul trecut, 2Performant a generat peste 1% din piaţa de e-commerce din România, intermediind pentru magazinele online din platforma sa de marketing afiliat vânzări în valoare de 73,1 milioane euro din totalul de 6,5 miliarde de euro estimat de GPeC la nivelul pieţei româneşti de comerţ electronic.

Ca urmare a investiţiilor realizate în 2021 pentru internaţionalizare prin parteneriate cu jucători internaţionali, consolidare şi creştere pe piaţa locală, dar şi dezvoltarea unei noi soluţii tehnice pentru atribuirea conversiilor, compania a înregistrat în 2021 o pierdere de 700.000 de lei, faţă de un profit de 819.000 lei în 2020, transmit oficialii companiei.

În 2021, compania a înregistrat şi o creştere a veniturilor plătite în avans cu 51% faţă de anul anterior, ajungând la 12,2 milioane de lei. Veniturile postpaid ajung la 13,3 milioane de lei, cu 13% mai mult faţă de 2020.

„Am încheiat anul 2021 cu rezultate financiare care confirmă că putem creşte într-un ritm mai accelerat decât piaţa de e-commerce din România, care are o creştere estimată la aproximativ 15% pentru anul trecut”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Indicatorii de lichiditate, poziţie de cash şi grad de îndatorare înregistrează valori bune în 2021, inclusiv datorită investiţiei de peste 5 milioane de lei atrase de companie printr-o majorare de capital cu aport în numerar realizată pe Bursa de Valori Bucureşti.

Anul trecut 2Performant a intermediat pentru magazinele online din platforma sa nu mai puţin de 1,39 milioane de vânzări în valoare de 73,1 milioane de euro, cu 44,4% mai mult faţă de anul precedent. În 2021, platforma 2Performant.com, dezvoltată in house, prin care profesionişti în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23% mai mult decât în anul precedent, ceea ce înseamnă o medie de peste 5,7 milioane de click-uri lunare trimise către magazinele online.

„Am obţinut aceste rezultate în paralel cu dezvoltarea abordării de extindere pe pieţe externe şi cu primul nostru an ca emitent pe Bursa de Valori Bucureşti. Aceasta este baza pentru o creştere şi mai rapidă în 2022, alături de achiziţionarea de noi utilizatori - magazine online şi afiliaţi”, adaugă Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Conceput ca un marketplace bazat pe tehnologie în care magazinele online colaborează cu specialiştii în marketing digital la cost pe vânzare, 2Performant şi-a demonstrat relevanţa ca instrument de vânzări pentru ambele categorii de utilizatori. Astfel, în 2021, 3.440 de afiliaţi au înregistrat comisioane în valoare de 4,65 milioane de euro, în creştere cu 36,6% faţă de anul anterior.

Şi indicele de vânzări creşte cu 5,7% şi ajunge la 15,71 euro, ceea ce înseamnă că pentru fiecare euro investit în afiliere un magazin online din platforma 2Performant.com a obţinut aproape 16 euro. Rata de conversie este de 2%.

2Performant are o capitalizare de piaţă de 30 milioane de lei. De la începutul anului acţiunile companiei s-au depreciat cu 2,82%, pe un rulaj de 1,1 mil. lei.

Compania este deţinută de Dorin Boerescu, cu 33%, restul de titluri fiind deţinute de alţi acţionari.

 
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO