Burse - Fonduri mutuale

2Performant raportează o pierdere netă de 870.000 de lei în S1/2022, la afaceri de 16 mil. lei, în urcare cu 49% faţă de S1/2021

Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant

Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant

Autor: Cristina Bellu

11.08.2022, 10:42 217

2Performant, principalul jucător din piaţa de marketing afiliat din România, listat pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), a raportat în primul semestru al anului o cifră de afaceri de 16 milioane de lei, în creştere cu 49% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile din exploatare au crescut cu 56%, şi au ajuns la 17,9 milioane de lei, pe fondul evoluţiei din T2, un trimestru solid, în care 2Performant a obţinut un profit de 152 mii de lei, spun oficialii companiei.

„Ne menţinem bugetul anunţat la începutul anului, unde am menţionat că vom fi profitabili încă din acest an, în loc de 2023. Cel mai bun exemplu în acest sens este faptul că am trecut pe profit în trimestrul 2, iar creşterea înregistrată este peste bugetul planificat şi mult peste evoluţia industriilor în care suntem activi,” spune Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, marketingul afiliat a contribuit aproape în totalitate la această cifră, crescând cu 49% si ajungând la 16 milioane de lei, pe fondul unei majorări cu 62% a numărului de utilizatori unici din platformă.

Ca urmare a deciziei companiei de a nu se mai concentra pe produsul influencer, acesta a scăzut cu 20% în S1 2022 comparativ cu S1 2021, aceste venituri atingând 66 mii de lei.

Venitul operaţional (cifra de afaceri minus comisioanele afiliaţilor) a crescut cu 34%, ajungând la 4 milioane de lei în S1 2022 faţă de 3 milioane de lei în S1 2021.

„Există semne că piaţa de e-commerce pierde din tracţiunea câştigată în perioada pandemiei, însă, în acest context, observăm cum conceptul nostru de gamificare a marketingului nu numai că este peste tendinţa pieţei, dar oferă randamente superioare afiliaţilor noştri, precum şi advertiserilor,” a adăugat Dorin Boerescu.

2Performant continuă să investească în dezvoltarea noului sistem de atribuire - Big Bear, pentru care compania a efectuat lansarea implementării de instalare self-service şi a accelerat adoptarea lui în rândul clienţilor mari, precum Elefant, Answer, Dr.Max, EvoMag, Decathlon, BestValue, Deputat, DyFashion, Cărtureşti şi NeaKaisa. Big Bear a început să contribuie din ce în ce mai mult la veniturile şi cifra de afaceri obţinute de 2Performant.

În ceea ce priveşte afiliaţii, colaborările pe care compania le are cu parteneri bancari generează în continuare vânzări foarte bune pentru magazinele active în 2P, precum ING Bazar, Revolut, BCR Dateio, la fel şi colaborările cu cashback-uri (Bonusway, Cashclub), comparatoare de preţuri, site-uri de cupoane (Cuponeria.ro, Kuplio, Picodi, etc.), parteneri premium Google CSS (Tidy Shopping, Glew Solutions, Kelkoo, etc.), generatori de conţinut comercial, agregatoare de produse sau publisheri tradiţionali.

La nivel de rezultate generate de utilizatori, în S1 2022, 2Performant a înregistrat 19.300 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creştere semnificativă, cu 62% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei 19.300 de utilizatori au trimis 39,2 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, acestea concretizându-se într-un număr total de aproape 801 mii de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 42 milioane de euro, excluzând TVA şi care au generat comisioane de 2,6 milioane de euro, în creştere cu 44% faţă de primul semestru din 2021.

Chiar dacă primul semestru a depăşit aşteptările iniţiale ale companiei, din cauza incertitudinilor economice precum şi a războiului din Ucraina, conducerea 2Performant menţine o poziţie prudent optimistă cu privire la dezvoltarea afacerii în acest an.

Astfel, compania îşi păstrează estimările de la începutul anului şi vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO