Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Agroland vor debuta luni, 1 martie, la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti

Acţiunile Agroland vor debuta luni, 1 martie, la...

Autor: Tibi Oprea

26.02.2021, 13:55 814

Acţiunile Agroland (simbol AG), cea mai extinţă reţea de magazine agricole din România specializată pe segmentele de grădinărit, îngrijirea animalelor de companie şi hobby farming, vor debuta la tranzacţionare luni 1 martie pe piaţa AeRO din cadrul Sistemului Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti.

În luna noiembrie a anului trecut, compania a derulat o operaţiune de majorare de capital social prin aport în numerar, printr-un plasament privat intermediat de Tradeville.

Plasamentul a fost încheiat anticipat în prima zi, valoarea subscrierilor fiind de 7,9 milioane de euro, adică de aproape 5 ori mai mare decât valoarea ofertei.

Preţul de vânzare al acţiunilor în plasament a fost de 4,5 lei pe acţiune. În urma plasamentului, Agroland a ajuns la o capitalizare estimată de 10 milioane de euro.

Într-un interviu acordat recent pentru ZF, Horia Cardoş, fondatorul şi directorul general al companiei, a sugerat că modalitatea preferată de remunerare a investitorilor ar putea fi acordarea de acţiuni gratuite.

Plasamentul de acţiuni a avut loc la opt luni după o oferta de obligaţiuni intermediată tot de TradeVille prin care Agroland a atras peste 8 milioane de lei de la investitori. Obligaţiunile cu simbolul AGR25 sunt listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti.

Potrivit unor informaţii transmise recent de către companie şi citate de ZF, Agroland vrea sa transforme subsidiara Agroland Agribusiness în societate pe acţiuni. Agroland propune majorarea capitalului social al Agroland Agribusiness cu 22.500 lei, până la 112.500 lei, cu scopul de a oferi spre subscriere noile acţiuni în cadrul unei oferte de vânzare prin metoda plasamentului privat.

Ulterior transformării în societate pe acţiuni, Agroland Agribusiness ar putea emite, printr-un plasament privat, obligaţiuni în valoare totală de 20 milioane de lei cu scadenţa cuprinsă între 3 şi 7 ani şi o rată anuală fixă a cuponului de 9%.

La finalul anului trecut, Agroland avea circa 250 de magazine tradiţionale cu suprafeţe cuprinse între 50 mp şi 150 mp, deservind 400.000 de clienţi anual. Luna aceasta, în urma unei investiţii de aproape 500.000 euro, compania a inaugurat în Bucureşti primul magazin de tip MEGA dintre cele opt pe care planifica să le deschidă în 2021. Magazinul are o suprafaţă de 600 mp şi o ofertă de peste 3.000 de produse, fiind estimat să genereze venituri anuale de 1 milion de euro începând din 2022.

În primele 6 luni din 2020, Agroland a înregistrat venituri totale de 121 milioane de lei (Ă18% faţă de perioada similară din 2019) şi un profit net de 8,4 milioane de lei (Ă59% faţă de perioada similară din 2019).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO