Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile companiei MGO Global, care administrează brandul de îmbrăcăminte şi stil de viaţă al lui Lionel Messi, se apreciază cu 20% pe Wall Street după ce la debutul de vineri la un moment dat aveau 200%. Compania, la 72 mil. dolari capitalizare

Acţiunile companiei MGO Global, care administrează...

Autor: Liviu Popescu

17.01.2023, 18:04 2235

MGO Global Inc. care administrează brandul de îmbrăcăminte şi stil de viaţă al starului fotbalului Lionel Messi, a scăzut în prima şedinţă de tranzacţionare de pe Wall Street din această săptămână după ce anterior preţul său afişa chiar şi o triplare, fiind cel mai recent exemplu dintr-o serie de debuturi explozive pentru listările americane cu capitalizare mică.

Acţiunile au sărit cu 232% în primele 90 de minute de tranzacţionare de vineri, după ce oferta publică iniţială a MGO a strâns 7,5 milioane de dolari. Însă, la începutul după-amiezii, acţiunile au şters complet creşterea şi au scăzut sub preţul de ofertă de 5,00 dolari. Aproximativ 14,2 milioane de acţiuni au schimbat mâinile în timpul sesiunii volatile, care s-a încheiat cu o scădere de 7% a acţiunilor, scrie Bloomberg.

Debuturi dramatice precum cel al MGO au devenit din ce în ce mai frecvente în rândul companiilor cu capitalizare mică. De fapt, modelul de anul trecut de explozii şi de scăderi ulterioare a declanşat un avertisment de fraudă potenţială din partea autorităţilor de reglementare şi a burselor de valori.

Cu toate acestea, potenţialul de câştiguri rapide tinde să atragă un interes semnificativ din partea comercianţilor cu amănuntul, nu foarte diferit de frenezia acţiunilor meme din ultimii ani, potrivit lui Matt Michel, director executiv al InvestorLink Capital Markets.

"Dacă şi până când nu ai un echilibru bun între capitalul instituţional şi cel de retail în jurul unei tranzacţii, poţi avea parte de o astfel de volatilitate, pentru că nu rămâne nimeni care să spună: "Am făcut treabă şi sunt aici pe termen lung"."

Un purtător de cuvânt al MGO nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Messi, pivotul triumfului Argentinei la Cupa Mondială de luna trecută din Qatar, nu este un acţionar declarat al MGO, primind în schimb plăţi de redevenţe care cuprind 12% din vânzările nete, potrivit declaraţiei de IPO. MGO citează colaboratori din oraşul său natal, Rosario, precum şi din centrele de modă mai notabile Londra şi Barcelona.

Compania a fost înfiinţată în 2018 şi şi-a lansat brandul emblematic Messi Brand în 2019. Aceasta a generat o pierdere netă de 906.326 de dolari în 2021, la venituri de 880.000 de dolari, potrivit dosarului.

Firma a fost cofondată de Ginny Hilfiger, sora designerului de modă Tommy Hilfiger. Ea deţine o participaţie de aproximativ 30% din firmă în urma IPO-ului, potrivit prospectului.

Boustead Securities şi Sutter Securities au subscris oferta de acţiuni.

 ​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO