Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Netflix cresc cu 6,5% în premarket după ce liderul industriei de streaming a anunţat că a pierdut aproape un milion de abonaţi în T2, de două ori mai puţin decât estimase iniţial compania

Gigantul a scăzut cu 66% pe Wall Street în 2022

Gigantul a scăzut cu 66% pe Wall Street în 2022

Autor: Eduard Ivanovici

20.07.2022, 14:11 114

Netflix înregistra o creştere de 6,5% în şedinţa pre-market de pe Wall Street din 20 iulie, în contextul în care compania a pierdut mai puţini abonaţi în T2/2022 decât anticipase lunile trecute, conform CNBC.

Platforma de streaming a anunţat, de asemenea, că va lansa un serviciu mai ieftin, bazat pe reclame, compania urmând să colaboreze în acest sens cu Microsoft. Noul tip de abonament va putea fi accesat la începutul lui 2023.

„Cel mai probabil vom începe în câteva pieţe unde cheltuielile publicitare sunt semnificative. Precum majoritatea iniţiativelor noastre, intenţia este să putem planul în aplicare,  să ascultăm şi să învăţăm, îmbunătăţind rapid oferta. Aşadar, divizia noastră de publicitate va arăta destul de diferit în câţiva ani”, le-a transmis compania acţionarilor.

Recent, Netflix îşi avertizase investitorii că ar putea pierde circa 2 milioane de abonaţi, însă pierderea a ajuns la doar 970.000 în intervalul aprilie-iunie.

Totodată, gigantul american a înregistrat un rezultat net per acţiune (EPS – earnings per share) de 3,2 dolari, faţă de 2,94 dolari cât estima furnizorul de date financiare Refinitiv. Veniturile au ajuns la 7,97 miliarde de dolari, puţin sub prognozele Refinitiv de 8,035 miliarde.

Compania, care numără în prezent 220,7 milioane de abonaţi, estimeazăcă va obţine un milion de abonaţi în T3 şi va şterge astfel o parte din pierderile din prima jumătate a anului. Analiştii se aşteptau ca Netflix să ofere o estimare de 1,8 milioane, scrie CNBC.

Netflix a avertizat că performanţa puternică a dolarului american i-ar afecta veniturile pe plan internaţional, care reprezintă 60% din totalul înregistrat de companie. Evoluţia monedei americane vine într-un moment în care Rezerva Federală majorează ratele dobânzilor pentru a combate o inflaţie ce a ajuns la maximul ultimelor patru decenii în Statele Unite.

Anterior, Netflix a explicat că scăderea veniturilor vine pe fondul unei competiţii din ce în ce mai acerbe şi ca urmare a abonaţilor care împart un singur cont. Totodată, societatea a dat vina în acest sens pe încetinirea ritmului economic şi pe războiul ruso-ucrainean.

După ce se tranzacţionau la 700 de dolari anul trecut, acţiunile Netflix aveau un preţ de 200 de dolari per unitate înaintea şedinţei de tranzacţionare de miercuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO