Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Netflix s-au prăbuşit joi cu peste 11% după ce compania a anunţat o scădere a numărului de utilizatori în SUA

Acţiunile Netflix s-au prăbuşit joi cu peste 11% după...
19.07.2019, 00:05 765

Gigantul de streaming prevede că va ajunge la 90 de milioane de clienţi în SUA, comparativ cu 60,1 milioane de utilizatori în prezent.

Acţiunile gigantului de streaming Netflix (NFLX) au scăzut dramatic joi înainte de începerea şedinţei de tranzacţionare, după ce compania a raportat în faţa investitorilor o scădere a numărului de utilizatori din SUA, potrivit Bloomberg.

Astfel, preţul înregistrat de acţiunile Netflix joi la ora 15.00 pe Nasdaq, înaintea deschiderii şedinţei de tranzacţionare din SUA, era de 321,1 dolari, în scădere cu 11,4%.

Netflix a raportat o scădere a numărului de clienţi din SUA cu 130.000 de persoane, ca rezultat al preţurilor ridicate şi a conţinutului mai slab calitativ. La nivel internaţional, compania a atins cu greu doar jumătate din ţinta de utilizatori noi şi a atras doar 2,8 mi­lioane de oameni.

„Netflix are un drum dificil în faţă, plin de competitori şi îngreunat de eliminarea unor show-uri populare de pe platformă“, spune Eric Haggstrom, analist în cadrul Emarketer, care consideră că noile conţinuturi ce vor fi lansate în următorul trimestru ar putea schimba cursul companiei.

Prin urmare, ultimul trimestru reprezintă cea mai dificilă perioadă a companiei din ultimii opt ani. Ultima dată când Netflix a fost într-o astfel de situaţie, compania a decis să se spargă în două – businessul de filme trimise prin poştă şi businessul de streaming. Mutarea de atunci a dus la creşterea preţurilor şi a rezultat în pierderea a 800.000 de clienţi în SUA.

Compania transmite că scăderea din ultimul trimestru este mai degrabă o excepţie decât o indicaţie cu privire la viitorul platformei. În mod tradiţional deja, T2 este cea mai slabă perioadă a anului din ultimii patru ani. Netflix vrea să atragă 7 milioane de utilizatori noi în trimestrul actual şi se aşteaptă să reuşească datorită ultimelor sezoane din serialele „Stranger Things“ şi „Orange is the New Black“. „Poziţia noastră este excelentă. Construim o capacitate incredibilă pentru conţinut. Produsul nostru nu a fost niciodată într-o formă mai bună“, spune Reed Hastings, CEO-ul Netflix.

Problema principală este că ţintele ratate din trimestrul doi sunt corelate cu îngrijorările investitorilor referitoare la investiţiile masive în conţinut şi cu profitabilitatea scăzută. Netflix a investit peste 3 miliarde de dolari în conţinuturi proprii în acest trimestru şi încă 600 de milioane de dolari în marketing, însă a cheltuit cu 594 mi­lioane dolari mai mult decât a atras şi va avea nevoie să atragă din nou capital pentru a-şi finanţa conţinuturile.

Investitorii nu s-au alarmat cu privire la cheltuieli şi la datorii deoarece numărul de utlizatori creştea într-un ritm record. Însă odată cu pierderea unor clienţi din SUA, investitorii dau de înţeles că îşi pierd răbdarea. Compania prezice că va ajunge la 90 de milioane de clienţi în SUA, în comparaţie cu un număr de 60,1 mi­lioane de clienţi în prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO