• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile Netflix se prăbuşesc cu 20% în premarket şi ajung la cel mai slab nivel din iunie 2020 încoace. Creşterea slabă a numărului de abonaţi, principalul motiv din spatele scăderii

Acţiunile Netflix se prăbuşesc cu 20% în premarket şi ajung la cel mai slab nivel din iunie 2020 încoace. Creşterea slabă a numărului de abonaţi, principalul motiv din spatele scăderii

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

21.01.2022, 11:41 552

Netflix a raportat rezultatele din T4/2021 după încheierea sesiunii de tranzacţionare de joi, 20 ianuarie. Gigantul din industria de streaming a înregistrat, în mare parte, rezultate peste aşteptările analiştilor, însă astăzi acţiunile s-au prăbuşit cu peste 20% premarket şi au ajuns la cel mai scăzut nivel din iunie 2020, evoluţia fiind influenţată de creşterea înceată a numărului de abonaţi, conform CNBC.

Profitul net per acţiune (EPS, earnings per share) a ajuns la 1,33 dolari, peste estimările analiştilor grupului Refinitiv de 82 de cenţi. Veniturile au ajuns la 7,71 miliarde de dolari, în linie cu prognozele Refinitiv, iar numărul de abonaţi noi la nivel global a atins 8,28 milioane, faţă de o estimare medie de 8,19 milioane.

Totuşi, numărul este sub nivelul de 8,5 milioane de abonaţi din T4/2020, iar perspective societăţii se înrăutăţesc.

Netflix speră să înregistreze 2,5 milioane de abonaţi în T1/2022, cu mult sub cei 3,98 milioane de abonaţi din T1/2021. Între timp, analiştii preconizau că Netflix ar obţine 6,93 de milioane de abonaţi în primele trei luni ale anului, potrivit estimărilor StreetAccount.

Netflix a declarat că va oferi o gamă semnificativă de conţinut în primul trimestru, cu mai multe premiere programate pentru luna aprilie.

Însă compania a pictat un peisaj similar înainte de T4/2021. Netflix şi analiştii anticipau un avans considerabil al clienţilor spre sfârşitul lui 2021, de vreme ce compania a lansat mai multe seriale şi filme în a doua jumătate a anului. De exemplu, în ultimul trimestru din 2021, Netflix a lansat „Emily in Paris”, „Don’t Look Up”, „Red Notice” şi „You”.

Compania susţine că nivelul mai ridicat al competiţiei a fost unul dintre motivele din spatele rezultatelor, deşi gigantul declarase în trecut că ritmul de creştere nu va fi afectat de rivalii Apple şi Disney.

 
Urmează ZF Power Summit 2023
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9005
Diferență: -0,0388
Ieri: 4.9024
Azi: 4.4823
Diferență: 0,4279
Ieri: 4.4632
Azi: 5.4945
Diferență: -0,0382
Ieri: 5.4966
Azi: 4.9076
Diferență: 0,102
Ieri: 4.9026