Burse - Fonduri mutuale

Acţiunile startup-ului Rivian cresc cu 30% în prima zi de tranzacţionare pe Nasdaq, în cel mai mare IPO american din ultimii şapte ani. Capitalizarea, peste cea a unor companii consacrate din industrie, ca Ford, BMW şi General Motors

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Sursa foto: Profimediaimages.ro

Autor: Eduard Ivanovici

11.11.2021, 11:21 649

Startup-ul de maşini electrice Rivian (simbol bursier RIVN) şi-a efectuat recent debutul pe Nasdaq, obţinând o evaluare care a făcut din companie un rival al producătorilor tradiţionali de maşini şi un beneficiar masiv al tranziţiei către tehnologiile verzi, relatează The Wall Street Journal.

Societatea cu sediul în California, fondată în 2009 de un absolvent al Institutului pentru Tehnologie din Massachusetts (MIT) a închis şedinţa de ieri cu un preţ de 100,73 dolari per acţiune, cu aproape 30% peste preţul de 78 de dolari din ofertă. Astfel, Rivian a ajuns la o capitalizare de 86 de miliarde de dolari, mai mult decât Ford, BMW, General Motors şi Stellantis.

Oferta publică iniţială (IPO) a strâns mai mulţi bani decât orice altă listare americană din 2014 încoace şi ilustrează entuziasmul Wall Street-ului pentru producătorii de automobile electrice, în special pentru companii precum Rivian, care încă sunt tinere şi relativ necunoscute, promiţând să intre în competiţie cu firme deja consacrate.

Totuşi, debutul sfidează fundamentele acceptate la nivel general de piaţă: startup-ul abia generează profituri şi pierde bani în mod constant. Însă evaluarea obţinută de Rivian, alături de Tesla, care depăşeşte 1.000 de miliarde de dolari, subliniază un nivel tot mai mare de optimism, îndreptat către o industrie care a creat un câmp deschis privind viitorul vehiculelor.

Plănuind să îşi extindă gama la trei modele anul acesta, Rivian a atras investitori cu ambiţii de a aduce maşinile electrice în spaţiul mainstream, printre care se găsesc nume ca Ford, Amazon şi managerul de active T. Rowe Price Group.

Rivian a strâns aproape 12 miliarde de dolari datorită ofertei, iar banii vor merge către îmbunătăţirea proceselor de producţie şi dezvoltarea noilor modele, a spus CEO-ul şi fondatorul RJ Scaringe.

Conform analiştilor din cadrul băncii Morgan Stanley, vehiculele electrice au reprezentat doar 3,6% din totalul vânzărilor auto din Statele Unite în luna octombrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO