Burse - Fonduri mutuale

Adamescu a incasat 23 mil. euro din chirii la Unirea Shopping Center

Adamescu a incasat 23 mil. euro din chirii la Unirea Shopping Center

Unirea Shopping Center din Bucuresti, cel mai valoros activ al familiei Adamescu, ar putea fi evaluat in prezent la peste 200 de milioane de euro

22.05.2009, 00:00 279

Cele doua centre comerciale detinute de familia Adamescu prin intermediul Unirea Shopping Center valoreaza in prezent circa 260-280 mil. euro, potrivit estimarilor ZF pe baza vanzarilor realizate anul trecut.
Compania are datorii de circa 30 mil. euro, astfel ca valoarea neta a imobilelor ar fi in prezent de peste 230 mil. euro. Pe Bursa, Unirea Shopping Center este evaluata la circa 53 mil. euro, insa actiunile sunt extrem de putin tranzactionate. Estimarea se bazeaza pe veniturile din chirii inregistrate in 2008 de cele doua complexuri comerciale, din Bucuresti si Brasov, si pe ultimele estimari din piata privind randamentele chiriilor pe baza carora sunt evaluate centrele comerciale.

Magazinul din Bucuresti, evaluat la peste 200 de milioane de euro
Unirea Shopping Center (simbol bursier SCDM) a raportat pentru 2008 venituri din chirii de 86,16 mil. lei (23,4 mil. euro), in crestere cu 34% fata de anul precedent, potrivit raportului anual publicat pe site-ul companiei.
Potrivit aceluiasi raport, 80% din veniturile din chirii au provenit de la magazinul Unirea din centrul Capitalei, restul de 20% reprezentand veniturile generate de Unirea Shopping Center Brasov, inaugurat in martie 2008.
Centrul comercial din Bucuresti a generat venituri din chirii de circa 68,9 mil. lei (18,7 mil. euro) si ar putea fi evaluat in prezent la circa 210-220 mil. euro, luand in calcul un randament al veniturilor din chirii de 8,5-9% pe an, indicat de consultantii imobiliari. Randamentul reprezinta veniturile anuale din chirii raportate la valoarea de piata a centrului comercial.
"Este dificil de facut o estimare (privind randamentele din chirii - n.red.), deoarece nu exista un benchmark si nici tranzactii pe piata. In prezent se discuta in Bucuresti de randamente de 8,5%-9% pe an pentru locatiile premium, iar Unirea Shopping Center este o locatie premium", a declarat Luiza Moraru, seful departamentului de retail al firmei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Eurisko.
Comparativ cu 2007, veniturile centrului comercial din Bucuresti au crescut cu circa 7%, fata de un avans de 15% in anul precedent. Magazinul avea la sfarsitul anului 263 de spatii comerciale inchiriate, in suprafata totala de 33.400 mp.

Mallul din Brasov ar valora circa 60 de milioane de euro
Centrul comercial din Brasov, pentru care compania a demarat procedurile de vanzare, potrivit unei hotarari a AGA, a generat in perioada martie-decembrie 2008 venituri din chirii de circa 17,2 mil. lei (4,7 mil. euro). Veniturile anualizate ale magazinului s-ar situa astfel in intervalul 5,6-6 mil. euro, rezultand o valoare cuprinsa intre 56 si 60 mil. euro. Potrivit consultantilor imobiliari, in provincie, randamentele spatiilor comerciale sunt ceva mai ridicate.
"In provincie randamentele se apropie de 10%, insa evaluarea depinde mult de locatie, de concurenta din zona, de chiriasi si de calitatea contractelor", explica Luiza Moraru.
Unirea Shopping Center Brasov are 65 de spatii comerciale inchiriate, cu suprafata totala de circa 15.000 de metri patrati. Compania a investit in total 35 mil. euro in dezvoltarea proiectului si are un credit de 19,3 mil. euro de la BCR, gajat cu centrul comercial. Reprezentantii Unirea Shopping Center Bucuresti nu au raspuns ieri pana la inchiderea editiei intrebarilor ZF privind evaluarea celor doua malluri.

Valoarea contabila a activelor este de 146 de milioane de euro
Compania si-a reevaluat la sfarsitul anului trecut activele imobilizate, rezultand o valoare totala a acestora de 585,4 mil. lei (circa 146 mil. euro la cursul de 4 lei/euro de la finele lui 2008). Terenurile companiei, pe care sunt amplasate cele doua centre comerciale, sunt evaluate la 207 mil. lei, in timp ce cladirile si parcarea supraetajata din Bucuresti sunt inregistrate la 316 mil. lei. Valoarea contabila a magazinului Unirea, exceptand terenul pe care este amplasat, a fost majorata anul trecut cu circa 30 mil. lei, la 124,6 mil. lei.

Profitul companiei a fost la jumatate fata de buget
Unirea Shopping Center a raportat pentru anul trecut un profit net de 9,12 mil. lei (2,48 mil. euro), de cinci ori mai mare decat in 2007. Cu toate acestea, realizarile au fost cu 53% sub nivelul bugetat, de 19,2 mil. lei.
Cifra de afaceri totala a companiei a crescut cu 33% fata de 2007, la 94,6 mil. lei (25,7 mil. euro). Cea mai mare parte (91%) provine din inchirieri, in timp ce veniturile obtinute din parcarea supraetajata din Bucuresti au reprezentat doar 2%, adica circa 1,9 mil. lei (500.000 de euro).

Compania urmeaza sa vanda 7,6% din actiunile proprii
Actionarii companiei au aprobat la sfarsitul lunii aprilie vanzarea pachetului de 7,6% din actiunile proprii pe care le detine in termen de 18 luni. In prezent, actionarul majoritar este firma Nova Trade, controlata de Dan si Carmen Adamescu, care detine 74% din actiuni, in timp ce SIF Muntenia controleaza un pachet de 10%.
Actiunile SCDM sunt putin tranzactionate pe Bursa, ultima tranzactie realizandu-se pe data de 23 aprilie, la pretul de 75 de lei/actiune.

Ce venituri au centrele comerciale

Cele doua centre comerciale Unirea Shopping Center controlate de familia Adamescu au generat anul trecut venituri din chirii de
86,3 milioane de lei (23,4 milioane de euro), in crestere cu 34%
fata de 2008.

Unirea Shopping Center Bucuresti, care are inchiriate spatii comerciale de 33.400 de metri patrati, a incasat din chirii circa
18,7 mil. euro.

Centrul comercial din Brasov a realizat venituri de 4,7 mil. euro, fiind inaugurat in martie 2008.

Compania a obtinut anul trecut un profit net de 9,12 milioane de lei
(2,48 milioane de euro).

AFACERI DE LA ZERO