Burse - Fonduri mutuale

Agroland Business System, venituri de 255 mil. lei şi profit net de 3,6 mil. lei la nivel consolidat în primele nouă luni: creştere de 32%, respectiv un declin de 53%

Agroland Business System, venituri de 255 mil. lei şi...

Autor: Eduard Ivanovici

25.11.2022, 18:20 397

Agroland Business System (simbol bursier AG) grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat venituri consolidate de 255,1 milioane de lei în primele nouă luni din 2022, o creştere cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 3,6 milioane de lei, o scădere cu 53% comparativ cu primele nouă luni din 2021.

Rezultatele vin ca urmare a creşterii rapide a costurilor şi investiţiilor semnificative realizate de companie pe parcursul anului, scrie Agroland într-un comunicat de presă.

„Anul 2022 a reprezentat o perioadă plină de provocări, în care evenimentele externe au produs numeroase dezechilibre pe toate palierele societăţii. Cel mai important dintre acestea a fost izbucnirea războiului din Ucraina, care a influenţat toate cele trei divizii ale Agroland, agribusiness, retail şi food, însă în proporţii diferite. Divizia de agribusiness a fost influenţată de o criză a îngrăşămintelor şi pesticidelor, coroborată cu scăderea preţului recoltelor din acest an, din cauza produselor agricole importate din Ucraina la preţuri reduse”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

În primele nouă luni ale anului 2022, Grupul Agroland a operat 249 de magazine (20 MEGA şi 229 tradiţionale), cu trei mai multe decât la sfârşitul lui T3/2021.Privind performanţa tuturor magazinelor proprii (incluzând performanţa magazinelor MEGA), aceasta a ajuns la 18,1 milioane de lei, plus 41% faţă de T3/2021. Numărul de clienţi a crescut cu 24%, atingând peste 278.000 de clienţi care au vizitat magazinele Agroland Tradiţional şi MEGA în T3/2022.

„În ceea ce priveşte diviziile de retail şi food, impactul asupra acestora a fost generat în principal de majorarea preţului la utilităţi, care a pus o presiune semnificativă asupra marjelor. Pe de altă parte, un mediu caracterizat de instabilitate creează şi numeroase oportunităţi, care necesită un comportament pragmatic din partea companiilor. Astfel, am continuat investiţiile semnificative pe tot parcursul anului 2022, care au fost direcţionate către pregătirea fabricilor din Caransebeş şi Işalniţa pentru producţia de furaje, precum şi în pregătirea demarării producţiei de ouă lichide la Mihăileşti, pentru prima parte a anului 2023”, adaugă Horia Cardoş.

Performanţa magazinelor MEGA în T3 2022 a crescut cu 110%, până la 8 milioane de lei, iar numărul de clienţi din cadrul acestor magazine a urcat cu 80%, până la peste 131.000 de clienţi, se arată în comunicat. În ceea ce priveşte performanţa magazinelor tradiţionale Agroland şi Micul Fermier, aceasta a crescut cu 14% în T3 2022 comparativ cu T3 2021, vânzările nete au ajuns la 9,5 milioane de lei, iar numărul de clienţi a scăzut cu 3%, ajungând la aproape 138.000 de clienţi. Scăderea numărului total de clienţi în cadrul magazinelor tradiţionale reflectă strategia companiei din ultimii ani, de închidere a mai multor magazine tradiţionale, urmată, în majoritatea cazurilor, de deschiderea în aceleaşi oraşe de magazine MEGA, care preiau astfel fluxul de clienţi care efectuau cumpărături în magazinele tradiţionale.

La nivelul vânzărilor online, a fost înregistrată o creştere de 9%, ajungând la 2 milioane de lei în T3 2022. De asemenea, numărul clienţilor din online a crescut cu 76%, până la aproape 10.000 de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal pentru cumpărături online a fost cea mai ridicată de la începutul anului. Creşterea vânzărilor online se datorează faptului că departamentul online s-a reorganizat, în prezent dispunând de tehnologie hardware şi software mult mai avansată faţă de anul 2021, ceea ce permite eficientizarea proceselor cu privire la vânzările în mediul online.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, în primele nouă luni din 2022, cea mai mare creştere în valoare absolută a fost înregistrată la nivelul inputurilor, care au crescut cu 108%, ajungând la 56,5 milioane de lei. Produsele pet-food au înregistrat o creştere de 44%, ajungând la 22,1 milioane de lei, în timp ce vânzările de produse pentru ferme au crescut cu 114%, ajungând la 6 milioane de lei, iar vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, a crescut cu 76%, ajungând la 10,7 milioane de lei. Categoria furaje şi concentrate, cu cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri combinată, a înregistrat o creştere de 10%, până la 93 de milioane de lei. Vânzarea de pui de o zi a înregistrat o creştere de 8%, până la 52,8 milioane de lei.

„În primele nouă luni ale anului, rezultatele obţinute au fost influenţate de o creştere mai rapidă a costurilor în comparaţie cu veniturile, costuri care au şi depăşit estimările noastre. De asemenea, deschiderea fabricii de furaje în luna octombrie, care ar fi avut un impact în profitul net de aproximativ 3 milioane de lei, nu a fost posibilă din cauza amânărilor succesive a livrării unor echipamente esenţiale, fabrica urmând a fi deschisă în anul 2023. Toţi aceşti factori ne impun să revizuim în jos profitul bugetat pentru anul acesta. Aşadar, ne aşteptăm să încheiem 2022 cu o cifră de afaceri de 292,2 milioane de lei, EBITDA de 11,2 milioane de lei şi un profit net de 3,6 milioane de lei. În ciuda acestui context, rămânem concentraţi pe creşterea pe termen lung, prin continuarea investiţiilor în afacerea noastră, acestea urmând a se axa în special pe dezvoltarea sau introducerea unor linii de business care să aibă un impact pozitiv asupra marjei nete a companiei”, continuă Horia Cardoş.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 114 milioane de lei, după un declin de 32% al acţiunilor în 2022, pe tranzacţii de circa 15 milioane de lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO