Burse - Fonduri mutuale

Agroserv Măriuţa (Lăptăria cu Caimac) trece pe profit net de 3,4 mil. lei în primele nouă luni din 2021, la afaceri de 52 mil. lei, plus 46%. Reacţie pozitivă la bursă

Adrian Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac

Adrian Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac

Autor: Cristina Bellu

24.11.2021, 10:11 534

Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a obţinut afaceri de 52,7 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, plus 46% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit net de 3,4 milioane de lei, o creştere semnificativă faţă de pierderea de 2 milioane de lei înregistrată în primele nouă luni din 2020.

„Suntem mulţumiţi de rezultatele înregistrate în primele nouă luni din 2021, având în vedere perioada de impredictibilă pe care o traversăm. Cu siguranţă anul agricol excelent ne-a ajutat foarte mult in atingerea cifrei de afaceri în creştere cu 46% şi a profitului net semnificati.”, spune Adrian Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac.

El precizează că din perspectiva anului agricol, acesta a fost unul excelent, compania reuşind să realizeze o producţie de aproximativ 4 tone/ha pentru rapiţă, peste 6,5 tone/ha în medie pentru grâu şi aproximativ 10 tone/ha pentru porumb. La acestea s-au adăugat veniturile din serviciile prestate. De asemenea, preţul cerealelor pe bursă a fost peste medie, iar acest lucru a condus la un rezultat final pozitiv.

„În ceea ce priveşte Lăptăria cu Caimac, vedem un potenţial ridicat în spaţiul online şi avem în vederea creşterea veniturilor din vânzările online în perioada următoare. Aceste tipuri de magazine reprezintă o modalitate excelentă de a ne diversifica clientela,” adaugă Adrian Cocan.

În primele nouă luni din 2021, rezultatele companiei au crescut pe toate liniile cheie de business. În ceea ce priveşte vânzările în magazine, în perioada analizată, Agroserv Măriuţa a înregistrat venituri de 28,4 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creşterea numărului de produse în magazine şi de creşterea numărului de magazine independente.  

În cadrul activităţii de zootehnie, care include vânzările de lapte crud şi veniturile din vânzarea de animale, cifra de afaceri generată de această activitate s-a ridicat la 8 milioane de lei. Veniturile din producţia vegetală au fost de 16,4 milioane de lei, o creştere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în primul rând datorită unui an agricol foarte bun şi a recoltei excelente.  

În plus, lucrările pentru hala de producţie şi depozit cu temperatură controlată, investiţie finanţată prin emisiunea de obligaţiuni din noiembrie 2020, se apropie de final. Stadiul fizic al construcţiei este la 98%, în acest moment fiind montate uşi şi efectuate mici retuşuri. Au fost livrate 50% din echipamente şi astfel, compania se aşteaptă ca depozitul frigorific să fie complet funcţional până la 1 decembrie, urmând ca în continuare să fie finalizat montajul tehnologic în secţia de producţie. Prin urmare, linia de producţie unt va fi livrată în ianuarie 2022.    

Acţiunile Agroserv Măriuţa sunt listate pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 118 de milioane de lei. Începând cu 11 octombrie 2021, compania este inclusă în indicele BET-AeRO, primul indice pentru piaţa AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO