Burse - Fonduri mutuale

Allview în primele două ore de tranzacţionare: capitalizare de 155 mil. lei şi tranzacţii de 1,9 mil. lei

De la stânga la dreapta, Cotuna Camelia-Ştefania, acţionar cu 2,7% din capitalul social, Lucian Peticilă (fondator şi CEO), care deţine 82,8% din companie, şi Manuela Peticilă, acţionar cu 4,5% din acţiuni.

De la stânga la dreapta, Cotuna Camelia-Ştefania, acţionar cu 2,7% din capitalul social, Lucian Peticilă (fondator şi CEO), care deţine 82,8% din companie, şi Manuela Peticilă, acţionar cu 4,5% din acţiuni.

Autor: Tibi Oprea

26.07.2021, 12:40 780

Acţiunile Visual Fan (simbol bursier ALW), compania care deţine brandul Allview, se tranzacţionează la preţul de 140 de lei pe unitate la ora 12.30, respectiv după două ore şi jumătate de la debutul la tranzacţionare, preţ egal cu cel la care au fost vândute acţiunile în plasamentul privat derulat în aprilie 2021, arată datele agregate de ZF de la BVB.

Acţiunile au oscilat în această perioadă în intervalul 130-150 de lei pe unitate. Astfel, compania românească de tehnologie, fondată acum aproape 20 de ani în Braşov, înregistrează o capitalizare de 155 mil. lei.

Investitorii au tranzacţionat un număr de 13.600 de acţiuni ALW, în valoare de 1,9 mil. lei.

„Listarea acţiunilor este o încununare a eforturilor întregii echipe Allview şi încheierea cu succes a unui proiect început odată cu selectarea între cele 15 companii finaliste ale ediţiei din 2018 a programului Made in Romania, organizat de Bursa de Valori Bucureşti. Pe de o parte, trăim un moment de satisfacţie la finalizarea acestei etape: am demonstrat că suntem o companie puternică, a cărei capacitate de a performa pe piaţa dinamică a dispozitivelor electronice a obţinut încă o certificare, din partea investitorilor care ni s-au alăturat ca acţionari, în urma plasamentului privat. Pe de altă parte, un nou drum ne stă înainte: în 2022, vom aniversa 20 de ani ai brandului Allview într-o nouă ipostază, de companie listată, ceea ce ne motivează să venim cu noi produse inovatoare pe piaţa IT&C, prin care să răspundem exigenţelor tot mai ridicate ale clienţilor şi să obţinem rezultate de business prin care să dovedim că suntem un emitent atractiv pe BVB”, a declarat Lucian Peticilă, fondator şi director general al Allview, luni în cadrul evenimentului de listare.

Listarea Allview vine după încheierea unui plasament privat derulat în 23 aprilie prin care compania a atras de la investitorii din piaţa de capital 15,5 milioane de lei.

În cadrul plasamentului au fost vândute către 161 de investitori, dintre care 32 calificaţi şi 129 de retail, un număr de 111.100 acţiuni la un preţ de 140 lei/acţiune.

Plasamentul privat şi listarea au fost realizate cu sprijinul TradeVille.

„Odată cu listarea Allview, vedem cum din ce în ce mai multe branduri consacrate din România care aleg bursa ca modalitate de finanţare, de stimulare a creşterii şi de recompensare a performanţei angajaţilor. TradeVille, cel mai active broker de retail din România, este onorat să fie parte importantă din acest proces. Dorim să mulţumim cu această ocazie investitorilor care girează cu încrederea şi capitalul lor acest fenomen benefic pentru întreaga economie şi antreprenorilor care au viziunea de a scrie împreună cu noi istorie pe piaţa de capital din România”, a declarat Ovidiu George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct al TradeVille.

Compania anunţă că îşi propune să fie un jucător activ pe piaţa de capital şi să folosească în continuare mecanismele pieţei pentru finanţare şi dezvoltare.

Allview este o companie cu capital integral românesc, care şi-a confirmat statutul de vizionar şi pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Braşov, în 2002, şi produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI - singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Allview investeşte constant în cercetare şi dezvoltare şi îşi propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent - asistent personal.

Compania a înregistrat în 2020 un profit net de 23,3 milioane de lei, o creştere de aproape 13 ori faţă de 2019, an încheiat cu un profit de 1,8 milioane de lei. Veniturile companiei în 2020 au crescut de 4 ori faţă de 2019, de la 93,3 milioane de lei în 2019 la 406,4 milioane de lei în 2020 pe toate linile de business. În perioada 2018 – 2020, portofoliul de clienţi al companiei a crescut semnificativ pe toate canalele de vânzare.

Pe linia de business recurentă (dispozitive electronice), cel mai important segment de vânzari este reprezentat de retail, acesta având o pondere de 59% din volumul total, în timp ce al doilea segment ca importanţă este cel al vânzărilor către operatori, cu 25% din total. Allview livrează produse în peste 10 ţări, cele mai importante fiind Polonia, Germania şi Ţările Baltice. Compania avea 79 de angajaţi la finalul anului 2020.

Fondatorul Visual Fan S.A., Lucian Peticilă, deţine 82,8% din companie. În acţionariatul Allview se mai regăsesc Peticilă Manuela cu 4,5% din acţiuni, Cotuna Camelia-Ştefania cu 2,7%, iar restul de aproximativ 10% din acţiuni sunt deţinute de persoane fizice şi juridice şi reprezintă free-float-ul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO